Alla inlägg den 9 juli 2014

Av Fru Lundgren - 9 juli 2014 23:30

Ja idag har jag varit duktig. Först for vi stan och kollade på en byro till Max som han ska i sitt "rum" med kläderna i som han använder. Sen så for jag, min man och Max till havet och badade. Det var så grymt härligt i vattnet. Måste ha varit minst 25 grader. Grymt skönt och det tyckte även Max att det var. Han "simmade" och lekte runt med oss. Han skrattade och verkligen visade hur kul han tyckte detta var.
Sen så for vi och åt med momme och moffe. Sen nu ikväll då det blivit lite svalare så for jag ner till stallet för att motionera hästarna.
Tog upp Pajsen till ridbanan och red runt lite. Hoppade även några små skutt vilket han verkligen tyckte var kul. Han kändes jätte fin och arbetade även i både låg och hög form.
Med Ettan blev det ett longerpass i 15 min. Idag tränade vi på "jogging" tempo vilket hon tycker är jobbigt. Men det är nyttigt också för dom. Hon var lite busig men lyssnade på mig hela tiden ändå.
Sist var det Quetcho som skulle få komma ut. Glada killen. Han var helt vild i hagen och hoppade, galopperade och bockade. Sen då jag kom upp på han vart han så glad att jag kämpade typ hela passet med att lugna ner han. Han ville hela tiden springa. Red han barbacka och på hacket och han har noll respekt för det. Så blir i helgen att rida Egon han lite mer. Hade bara hoppats att såret på bakbenet ska läka ihop mer. Och att brämsbetten där sadelgjorden ligger kan läka klart. Dom är nästan borta men är onödigt att sadelgjorden då ska riva sönder dom igen.
Längtar till i helgen då jag ska rida dom mer.
Nu ska jag umgås med min man som i morgon åker upp till Kiruna igen. :)

Bjuder på en bild från ikväll :) P och Q pussas i bakgrunden. ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards