Alla inlägg den 6 juli 2014

Av Fru Lundgren - 6 juli 2014 23:45

Steg upp tidigt och for till stan. Gick på loppisen som är på folkparken och sen till biltema för att köpa ett strömagrigat till hästarnas sommarhage. Monterade upp den och hoppas nu att ettan ska inse att gräset är INTE godare på andra sidan. Hon äter utanför tråden då hon insåg att vi ej hade ström.
Sen for vi (jag, min man och kotten) till havet och skulle bada. Men var då så jävla kallt att vi for till Kågebadet och badade i tempererade. Mycket skönare. Första badet för kotten (förutom i vårt badkar) så han var först lite rädd men sen släppte det och han började sprattla, "simma" och skratta. Han hade jätte kul. Efter att vi badat ett tag for vi hem och åt middag. Sen hämtade vi gungställningen av grannarna som vi fått. Så Max fick gunga medan min man klippte gräset. Max tyckte det såg så kul ut att klippa gräset.

Efter att kotten somnat kl 20 så drog jag till stallet. Började med att longera Pajsen. Han var pigg och glad. Arbetade igenom han i alla gångarter i båda varven. Sen tillbaka till stallet efter att motionera klart och tog en svamp och började tvätta av han all svett. Sen hämtade ettan och gjorde lika med henne som jag gjort med Pajsen. Hon kändes inte alls slö idag vilket var skönt. Då även hon sen var klar tog jag Quetcho och skrittade barbacka upp till mig för att hämta myggmedel och så skrittade jag tillbaka till stallet. Så han fick komma ut 10 minuter. Men det är en bra start att ta korta pass nu då jag ska börja sätta igång han efter lite över 2 veckors vilande.
Fyllde på vatten och gav alla hästar pellets innan jag cyklade hem. Har nu ätit och ska strax säga hej då till min man som ska till Kiruna igen och jobba.

Bjuder på en suddig ridbild från ryggen på Q.

Av Fru Lundgren - 6 juli 2014 23:36

Idag har det varit fullt upp. Började med att jag tog en sovmorgon, sen äta lite frukost och sen sov kotten lunch och då han vaknade (ca 35 min senare) så tog jag med min man, kotten och alla hundarna till skogen. Så vi gick där och lät hundar få göra av sig med energi. Dom sprang runt och busade och luktade runt i skogen. Då vi sen kom hem så for vi och hämtade upp momme och moffe (mina föräldrar) och drog till Byske för att spela minigolf. Det var jätte kul. Min man vann, moffe 2 plats, momme 3 plats och jag sist. Men kul hade vi i alla fall. Vi gick sen en stund på stranden och kollade på den stora luftkudden som dom blåser upp så man kan hoppa på den. Max och jag satte oss på ett hörn och skuttade lite. Kolla bilden under. Sen så åt vi pizza innan vi sen åkte hem igen.

Efter det for vi hem och jag for till stallet. Red Pajsen på ängen. Han var pigg och framåt. Rullade först runt på volter i 8:or och sen så galopperade jag runt hela ängen 4 gånger i båda varven. Så totalt 8 varv runt innan jag gav mig och skrittade av.
Var tänkt att rida dom andra två men jag vart så trött efter att ha varit ute en hel dag i solen. Så jag gav dom bara lite pellets och åkte hem igen. La mig på soffan och umgicks med min man.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards