Alla inlägg den 4 juli 2014

Av Fru Lundgren - 4 juli 2014 22:27

Ja som rubriken lyder så passade jag på att dra till stallet nu ikväll och rida då regnet ändå slutat.

Först ut var Pajsen. Tog upp han till banan och började där med mjukgörande på volter. Red i en stor 8 så han blev mjuk på båda sidorna. P vad fin han var. Detta är ju första hårda passet på två veckor. Han har stått en tag då han varit stel och sen fixat ryggen. Han var så mjuk och fin. Avslappnad och arbetade både i hög och låg form hur bra som helst utan att tappa rytmen. Så jag red på och rullade fortfarande på volter och 8:or i alla gångarter. Han vart lite seg i slutet och fick trycka till han lite nu och då för att han skulle hålla tempot. Hoppas på bra väder i helgen så ska jag träna han mer nu. Hoppas kunna bygga upp hans muskler han nu tappat. Nu då han är fräsch i kroppen så är det ju bara att börja jobba med han. For och skrittade av i skogen sen så han fick gå på långa tyglar och slappna av.

Efter det var de Ettans tur att få komma ut. Blev tömkörning för henne. Hon kändes lite seg och ville som inte alls arbeta idag. Men gjorde ändå det jag vad om. Får se hur hon känns i morgon. Kanske låter henne stå och vila ett tag. Killarna har ju fått vila så hon kanske behöver långledig. Blev i alla fall att tömköra henne i alla gångarter på ängen. Och visst fick jag henne att arbeta. Men hon var inte lika allert som hon brukar. Kanske tar några skutt med henne i helgen så kanske hon blir gladare.

Nu blir det duschen och sen umgås med min man innan sängen väntar.

Hoppas ni haft en bra fredag :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards