Alla inlägg den 12 juni 2014

Av Fru Lundgren - 12 juni 2014 23:13

Idag på dagen har jag verkligen inte gjort så mycket. Varit hemma och tagit det lugnt. Drog med hela familjen och alla hundar ut i skogen och lät hundarna få springa av sig energi. Klättrade i sandgropen med dom. Alla tyckte det var grymt kul. Sen hem igen. Efter middagen for jag till stallet. Solen lyste ju idag så måste ju passa på att umgås med hästarna.
Tog först ut Q. Red på (vinterhagen) min privata ridbana. Tränade volter och att kunna få han att arbeta i form utan att stressa upp sig då jag la på skänkeln. Han lyssnade bra och vi behövde idag inte bråka som sist, utan idag lyssnade han bara jag försiktigt visade han hur han skulle göra. Så han kan om han verkligen vill. Blev även galopp i båda varven med bra fattningar och rätt galopp. Duktiga killen! Longerade sen Ettan då hon har en liten lös sko och måste skos om. Hon var lite seg idag. Hoppas hon kan skos i morgon så jag under helgen kan rida henne. Sist ut var Pajsen. Drog upp på banan och tränade åter igen mjukgörande på volt. Alltså att få han avslappnad och mjuk i sidorna och inte att han spänner sig. Går bättre och bättre. Idag kändes han inte så stel som förut. Men ska ändå kolla upp hans rygg på måndag.

Efter att ha ridit blev det hem och umgås med min man som nu farit till jobbet och kommer hem vid lunchtid i morgon. Så jag och Max är ensamma hemma inatt med alla hundar. Ska snart kvällsrasta hundarna och sen gå och sova.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards