Alla inlägg den 10 juni 2014

Av Fru Lundgren - 10 juni 2014 21:32

Passade på att fara till stallet idag strax efter lunch (ca kl 13) då regnet slutade. Man måste ju verkligen passa på nu att rida då man får chansen att rida då det ej regnar. Dom hotar ju med regn nu i typ två veckor. Hoppas att dom har fel!! Men ja i alla fall nu ska jag inte sitta och prata om regnet. Ni vill nog veta hur dagens pass med hästarna gick.
Först ut var Ettan. Hon kändes ovanligt lugn då jag borstade upp henne. Hon har verkligen mognat sen förra sommaren. Fast Pajsen var helt vild i hagen och galopperade runt och jagade på Q så stod ettan lugnt vid stallet ca 6-7 meter bort och sov. Hade det varit förra sommaren hade hon slitit sig och försökt komma till han. Då jag var klar red jag iväg och hon var lite pigg idag. Mötte en lastbil och hon gick förbi den på långa tyglar och var inte alls brydd. Min fina tjej. For till skogen och direkt vi kom dit fattade hon vad vi skulle göra. Galoppintervaller! Fast denna gång körde vi först kort och ökad galopp. Och sen lät jag henne få fri tyglar och hon la sig i en ganska snabb galopp för att sträcka ut lite. Vet att hon kan snabbare men tyckte hon inte behövde springa allt hon kan. Böjde mig fram över henne och kände hur hon rörde sig så fint under mig. Hon svängde så fort jag med vikten visade vart vi skulle. Fina häst. Sen travade vi en liten stund och så skrittade vi hem på långa tyglar.
Satte hon och Quetcho på bete. Q står ju fortfarande efter att ha sträckt sig lite då dom lekt i sommarhagen. Sen var det Pajsens tur. Han var pigg och vild då jag tog han från hagen. Han stod och spände sig och var taggad då jag borstade och fixade. Red han sen på min privata ridbana. Vinterhagen dom nu går i hos mamma. Tränade på volt och försökte få han mjuk och på låg form i vänster varv. Han är (enligt mig) "stelare" i det varvet och har varit det nu några gånger. Så kämpade på och fick han lite mjukare men inte så som jag ville. Han tog bettet lite i det varvet och blev "stum" i den sidan. Men i höger kan han gå både hög och låg form utan att jag märker något. Så jag bestämde att nu gå på min magkänsla och ringa mig kotknackare för att boka tid. Han kommer efter midsommar och tar då båda killarna. Pajsen brukar jag kolla igenom varje år och tänkte ta Q nu också. Brukar låta han kolla på ettan också men inget hittat. Så det är ju bra. Bättre att kolla upp att dom är fräscha i kropparna en att rida på och så händer det något. Pajsen blev i alla fall helt trött och slut efter passet idag. Han var ändå grymt fin min fina kille.

Gick en kvälls runda med hundarna och lilla Max också idag. Så dom blev nöjda. :) kanske tar alla hundar till skogen i morgon och släpper dom där så får dom göra av med energi.

Gick förbi sommarhagen och lät Max kolla på hästarna. Han blev så glad och skrek å pratade med dom.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards