Alla inlägg under maj 2014

Av Fru Lundgren - 14 maj 2014 21:52

Mitt armband jag köpt kom idag. :) älskar det verkligen.

Av Fru Lundgren - 14 maj 2014 21:50

Ja idag har jag verkligen inte gjort så mycket. Varit så trött i kroppen att jag och Max har vara lekt runt och sen suttit i soffan.
Har inte ens ridit idag. Vill inte rida då min kropp är då slut. Men i morgon blir det hoppträning. Taggad! Längtar grymt mycket. Så nu hoppas jag att morgondagen bjuder på fint väder.

Funderar om att hoppa i duschen och sen sova. Min kropp tycker det låter som en bra ide. Eller i alla fall det sista med sova var en bra ide. :)

Av Fru Lundgren - 14 maj 2014 12:03

Det har stormat i natt att till och med Max har sovit lite oroligt och vaknat jätte lätt vilken har inte brukar göra i vanligt fall.
Ska försöka ringa till ridklubben idag och höra mer om tävlingen den 29 maj. Har vi tur så kanske jag och ettan gör våran tävlingsdebut.

Igår bloggade jag inte. Så kan ta lite kort nu. Gjorde inte så mycket en att gå 35 min i skogen med hundarna fast det regnade. Men dom behöver ändå få komma ut. Sen gjorde jag inte så mycket mer. Min kropp var lite trött så tig det som bara lugnt.

Av Fru Lundgren - 13 maj 2014 12:09

Jag har läst runt en hel del och kollat på olika bett till Ettan. Har testat raka, 2-delade, 3-delade ridbett, hackamore och rakt pelhambett. Det sista funkar hon kanon bra på och älskar bettet. Men vill testa någon annan då hon ibland kan tycka bettet är för starkt. Så jag har nu klickat hem (begagnat men oanvänt) ett pee wee bett då jag hört många älskar betten och trivs med det. Så värt att testa på ettan. Hon gillar ju raka bett så detta kanske faller henne i smaken. Hoppas det. Kommer även testa det på killarna för att se vad dom tycker om bettet.
Så utvärdering kommer sedan om bettet som ni kan läsa :)

Av Fru Lundgren - 12 maj 2014 21:16

Jag och Mia for ut och red i skogen idag på Ettan och Quetcho. Skrittade typ hela tiden och pratade. Men det är ju kul det också. Blev lite trav och galopp också. Eller Ettan galopperade och Quetcho travade. :)

Sen lagade min man lite mat och vi åt middag innan vi for ner till mamma och pappa så Max skulle få träffa dom.
Nattade han nu vid 20 tiden och ligger just nu i soffan och kollar på tv. Finns typ inget att se.

Av Fru Lundgren - 12 maj 2014 09:32

Sitter i soffan och kollar då Max leker runt i gåbilen. Han jagar hundarna, sliter i gardiner och tar saker han inte får ha. Men ändå är han så söt. Har varit vaken sen kl 8 och känner att nu först börjar min kropp vakna till liv.
Ska snart upp och väcka min man och sen vid 14 tiden ska jag och Mia rida ut. Jag vet en perfekt stig vi ska rida på. Så hästarna kommer få jobba idag. Men måste ju först höra med Mia om hon är sugen att ta den vägen. ;)

Av Fru Lundgren - 12 maj 2014 09:18

Ser nu att jag igår glömde bort att blogga så här kommer det nu.
Min man lilla Max på morgonen så jag fick sova lite längre. Sen så var jag sugen att fara till KDRF och kolla på dressyrtävlingarna dom hade där idag på ponny. Max låg och sov mellan kl 11-13 så vi hämtade upp Mia efter att Max vaknat så for vi och kollade. Tog med mig Spike så han får miljötränas. Han skötte sig så grymt bra. Jag är så stolt över han.

Sen då vi lämnat av Mia och kom hem så åt vi alla tre lunch. Tacos resterna sen gårdagens middag. Efter att vi ätit så gick min man ut för att fixa lite på gården och jag var inne och lekte med Max. Så ringde mamma och bjöd på middag. Så vi for till henne och efter att vi ätit for vi hem och jag skuttade ut i stallet. Har två hästar att rida. Mia kom också och for ut på en runda med Quetcho.
Började att rida Ettan. Tog det raka ridbettet och hade fokus på bjudning framåt och avslappnad häst. Det gick jätte bra. Hon lyssnar inte riktigt på bettet så vi tränade övergångar och jag tycker ändå hon skötte sig bra. For sen ut i skogen och galopperade lite. Mötte en hund i skogen och ettan brydde sig inget. Men efter att ha passerat hunden och dess ägare så skällde hunden till just då vi skulle passera en stor grankvist vid stigen och enligt ettan så skällde den och tänkte mörda henne så hon tog ett sidohopp en meter ut från stigen men stannade sen. Tacka gudarna att jag lärde mig rida på en shettis som var mer i luften en på marken. Det har gjort att jag har en grymt bra balans och faller inte av så lätt. For sen hem efter att ha skrittat runt på långa tyglar i skogen. Just då jag kom hem på gården kom även Mia och Q hem så vi stod och pratade medan vi borstade och fixa i stallet. Kastade ut hästarna och jag tog sen in Pajsen. Borstade upp han och for ner på banan. Skrittade igång och han kändes fin. Men så i traven började jag känna att han inte kändes riktigt 100% bra. Så hämtade min man och bad han kolla då vi travade. Jo jag hade rätt. Han kändes stel i höger framben. Så avbröt och tog in han i stallet. Stretchade han och kände direkt att han inte riktigt ville sträcka fram benet. Så blir att låta han stå och så massera och låta han ha back on track täcket. Så ska hon nog bli bra igen.

Av Fru Lundgren - 10 maj 2014 22:24

Regnet upphörde vid 12-13 tiden. Så vi drog först till stan för att kolla på klädbytardagen på travet och sen handlade vi.
Hade inte tänkt rida men blev så sugen då solen tittade fram så blev jag så sugen. Så Mia kom och vi for ut med killarna. Dom var PIGGA och glada. Lät dom få sträcka ut lite i galoppen även Quetcho galopperade. Duktiga kille. Sen skrittade vi hem. Alltid så kul att rida med Mia för vi pratar om allt och inget och då vi känt varandra sen typ 5 års ålder så är det alltid kul att kunna prata med henne. Sen gav vi hästarna mat och nu ligger jag under filt i soffan och äter popcorn. Ska snart sova.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards