Alla inlägg under maj 2014

Av Fru Lundgren - 21 maj 2014 22:46

Idag har jag bokat in med min tränare om att komma och kolla då jag och ettan hoppar. Behöver någon som kan stå på marken och berätta hur allt ser ut. Började med att få henne att ställa sig sig inåt i hörnen av banan. Efter ett tag blev hon jätte fin men tyckte det var jobbigt då jag ställde högre krav på henne. Sen rullade vi lite på galoppbommar och så låga hinder. Hon skötte sig grymt bra och ska träna mer på galoppbommar och travbommar. Både jag och hon var helt döda efter passet. Men jag är så stolt ändå. Min fina fina tjej.

Hade inte tänkt att rida något nu ikväll. Men blev så att jag tog ner Pajsen på banan och tränade mjukgörande på volt och försökte få han smidig och mjuk. Höger varv satt jätte bra. Men vänster var han lite stel i så blir att göra det samma i morgon.

Sen får vi se om jag ska sno Q någon dag och rida han. Saknar att sitta på hans rygg.

Av Fru Lundgren - 20 maj 2014 22:52

Jag har nu raderat filmerna jag lagt ut på Ettan idag då vi hoppat. Varför? Jo för att vissa som sitter vid internet bara är ute efter att ta fram det negativa i allt man gör.. Jag vet hur filmen såg ut idag och jag vet att det hade kunnat gå bättre.. Men ni var inte med från början och följt ettan under all träning jag lagt ner. Om ni hade det hade ni sett att hon idag var bra och inte bara sökt efter dom små små felen vi tillsammans gjorde.. Men visst sitt gärna och ge mig tips då jag redan tar tips av min tränare och folk vid mig. Jag har fått lära mig att har man inget snällt att säga så ska man inget säga heller. Vilket lätt till att jag skriver inte ut allt jag tycker och tänker om saker på internet och visst ska jag vara riktigt kritisk så kan jag leta fel på MÅNGA bilder och det roligaste av allt är att många av dom felen är på bilderna där ni som klagar rider.. Men säger jag något? Nej det gör jag inte.. Så länge man är villig att träna för att bli bättre så säger jag inget. Men så är ju inte alla.. Så ni som vill kan ju ta åt er. Resten kan skita i detta inlägg ;)

Av Fru Lundgren - 20 maj 2014 09:53

Sitter just nu i soffan med alla hundar och kollar då Max leker runt i sin gåbil.
Har inte alls sovit så gott inatt. Skulle ju lägga mig tidigt och smög in i sovrummet kl 23:22 men då vaknade Max med ett ryck och vägrade somna om fast han fick välling. Så han somnade kl 00:40 och vaknade nu 08:30 så är glad att han ändå somnade om och sov så länge. Funderar att flytta han till ett eget rum så vi inte väcker han då vi kommer in och ska lägga oss. Fast han brukar ändå sova hårt och vara svårväckt så han kanske bara drömde något. Hoppas på det.
Hade tänkt idag att testa hoppa bana med ettan. Så får hoppas vädret är med oss.

Av Fru Lundgren - 19 maj 2014 22:52

Jo nu säger vi god natt och ska nu sova ett tag. Det har börjat regna nu så hästarna står just nu med regntäcken så dom inte blir allt för blöta och kalla.
Idag har jag inte gjort så mycket. Vaknade med migrän! Så dagen har varit seg. Suttit i solen och tagit det lugnt i värmen. Sen så har vi varit i stan och handlat lite. Så det är gjort.
Max har även "ridit" idag på Quetcho. Vi skrittade runt ett varv på gården innan Mia skulle ut och rida.

Han håller även i tyglarna själv då Q stod stilla. Mammas söta hästkille <3

Av Fru Lundgren - 18 maj 2014 22:51

Idag stod det löshoppning på schemat för Ettan och Quetcho. Så jag plockade fram och ställde klart allt tills Mia kom och hjälpte mig.
Först ut var Quetcho. Han fattade inte riktigt varför han skulle hoppa helt själv. Men lyckades få han att hoppa 70 cm. Duktig kille.
Sen till Ettan. Ja vart ska man börja? Hon var bara levererade på ett sätt som hon kan. Hon älskar att löshoppa och idag bjöd hon verkligen allt och lite till! 140 cm slutade vi på!!

Hon ligger på typ 165 cm då hon hoppar. Min duktiga tjej :)

For sen till KDRF och kollade på då Mye och Ewelina red sina hästar. Mye hopptränare för Therese och tror ni jag blev sugen att träna jag med? Haha.

Av Fru Lundgren - 18 maj 2014 12:13

Ligger nu i soffan och väntar på att min man ska komma hem från jobbet. Efter det ska jag och Mia gå ut och löshoppa hästarna hade vi tänkt. Så det kommer sen bilder och kanske filmer om ni har tur :)

Kl 14:30 ska vi sen åka till min farmor och farfar. Farfar kom hem i fredag från lassa efter att ha opererat sin mage. Så vi ska som sagt dit och äta lite och umgås med dom.

Av Fru Lundgren - 17 maj 2014 17:33

Dagen började med strålande solsken och 23 grader varmt i skuggan. Mysigt! Men det blåste ganska mycket. Tyvärr. For till stan och hälsade på min morfar. Satt och fikade och pratade där en stund. Sen kom regnet och mörka målen. Så det blev inte alls bra väder.

Ligger just nu hemma på soffan med huvudvärk. Suck. Så blir ingen ridning idag.

Av Fru Lundgren - 16 maj 2014 21:10

Mina tårar bara rinner och min rygg värker. Jag har aldrig gråtit så mycket då jag avslutat ett pass på någon häst. Min älskade vän du betyder så mycket för mig.

Jag hade bara tänkt rida ett lugnt pass på banan med ettan idag då min rygg är helt död sen jag i onsdag red min kompis häst som kastar lite med skallen. Men ja passet idag blev allt annat en lugnt och min rygg ville bara lämna min kropp. Jag började som vanligt att försöka få henne i en låg form och vara mjuk och ställbar på volterna. Vi har har fokus på detta under hela inridningen som snart är 2 år. Så jag har börjat känna att ettan blivit mer "off" och orkar inte lyssna på mig då hon mest springer runt på banan och hela hennes kropp och humör skriker 'TRÅKIGT'. Så idag efter att jag börjat rida och kände att hon tryckte på off-knappen. Så kände jag bara 'nej fan nu ställer jag upp ett hinder och så hoppar vi'. Sagt och gjort. Satte direkt upp hindret på 50 cm som jag vet att hon klarar. Och då jag dom första gångerna red mot hindret var hon fortfarande 'off' och började parera framför hindret och viste inte vart hon skulle. Visade lugn att vi skulle ta hindret och la skänklarna mot henne. Efter några skutt i båda varven så blev hon pigg och fick en härlig luftig galopp med bra motor. La upp till 60 cm och då taggade hon till lite mer. Rullade på det hindret några gånger åt båda hållen och höjde sen till 70 cm. Å gud vilken taggad häst jag fick. Nu bjöd hon på bra och låg på framåt utan att bli hårt eller tung i munnen. Hon hoppade luftigt och fint. Landade bra och tog bra språng. Höjde till 80 cm och första gången rev hon. Andra gången la jag på skänklarna då vi närmade oss hindret och då sköt hon ifrån och tog ett grymt luftigt och fint språng. Rullade på 80 cm några gånger i båda varven och sen gav jag mig. Tårarna av lycka sprutade och jag bara kände att här har vi nu hittat rätt. Dressyren för oss båda är tråkig men här i hoppningen brinner bådas intressen och vi båda blir livliga och glada av att hoppa. Så nu har vi hittat rätt. Nu ska vi börja hålla fokus mer på hoppningen.

Hindret ser jätte litet ut men mätade det och de ligger på denna bild på 80 cm som vi idag hoppade. Alltså bilden är från idag. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards