Alla inlägg den 29 maj 2014

Av Fru Lundgren - 29 maj 2014 20:36

Ja det var ju tänkt att jag idag skulle ha tävlat på KDRF pay and jump med Ettan. Men jag blev förkyld och hon lyckades sparka sig på kotan så ja det sket sig! Så jag och Mia for idag och bara kollade på då dom andra tävlande. Var många som jag följer på instagram och Dayviews som var där. Så alla ni som följer mig på dessa ställen och tävlade storhäst idag så såg jag er. Och tycker ni alla red jätte bra. Grattis till er alla :)

Sen hem för att lämna Mia och sen stannade vi då av hos min mamma och pappa där lilla kotten började leka i hundarnas vattenskål. Han tyckte det var jätte kul. Och det flög vatten överallt så det var tur att det var ute vi var. Vi måste nog skaffa en pol till han så han får leka och bada i sommar.

Efter middagen så blev jag så sugen att motionera hästarna fast min förkylning ej släppt helt. Så blev att dra ut å köra Pajsen med vagnen. Han var jätte fin och pigg. Fast det känns att värmen kommit då han inte var lika pigg som han är under vintern. Han var sen helt svettig så då vi kom tillbaka till stallet blev det att spola av han och sen låta han inatt få gå med ett täcke då dom sover ute och jag är rädd att han ska bli kall då han är blöt.

Sen var det Ettans tur att motionera. Hade först tänkt köra henne. Men då hon stått någon dag var jag rädd att hon skulle vara pigg. Så jag släppte henne bara på banan och lät henne leka av energi. Vilket hon älskade. Sen efter att hon sprungit runt ett tag så gick jag en liten runda i skogen med henne så hon då fick lugna sig och skritta av innan hon åkte in i hagen igen. I morgon blir det att rida på banan om min kropp är pigg nog :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards