Alla inlägg den 8 maj 2014

Av Fru Lundgren - 8 maj 2014 13:12

Många (inte alla) glömmer ibland bort under deras träning och ridning att släppa all press på sig och bara rida helt kravlöst. Ni som inte glömmer bort det ska ha en stor klapp på axeln.
Jag red Pajsen nu vid lunch på banan. Red med långa tyglar och tränade på låg och avslappnad form. Han fick själv välja vilket tempo han ville ha i traven. Och han gick grymt fint. Var ett tag sen jag gjorde det sist och känner att jag måste börja om med det igen. Han skötte sig grymt bra och vi red igenom alla gångarter. Sen gav jag mig och han fick långa tyglar och gick runt på banan som han ville.

Solen tittade fram så jag valde ändå att rida ettan fast jag skulle ha ridit i skogen ikväll.
Tog en grimma och satte tyglarna på den och hoppade upp barbacka. Hon var först spänd då vi kom ner på banan. Men skrittade lugnt tills hon slappnade av. La på skänklarna och då blev hon spänd igen. Men jag smackade mjukt och hon började trava. Efter några steg slappnade hon av igen. La på galoppen sen och då stelnade hon till i kroppen men gjorde inget, utan tog galoppen och även där efter några steg slappnade hon nu helt av. Gick men låg skalle på långa tyglar och galopperade runt på banan. Saktade av och berömde henne. Skrittade en stund och red sen upp till stallet igen. Idag var ettan sig själv och visst hon må bara bitchig men hon har ett hjärta av guld!

Av Fru Lundgren - 8 maj 2014 11:11

Vart tog solen och värmen vägen??? Inte kom den då till Skellefteå! Suck. Vill ha sol och värme. Mycket skönare en mulet och kallt. Ska försöka städa gården och longera Pajsen medan lilla Max sover lunch. Sen efter det skavi klä på oss och gå i skogen med hundarna. Det tror jag dom gillar.

Av Fru Lundgren - 8 maj 2014 11:03

Jo jag valde ju att rida ettan igår igen. Hon var värre idag. Stod flera gånger på bakbenen och jag blev bara arg på henne vilket inte gjorde saken mycket bättre. Så idag ska vi ut och skritta i skogen hade jag tänkt. Bara få komma bort från ridbanan med alla krav och få komma ut i skogen på kravlöst! Men ska vänta tills min man kommer hem så får han ha Max medan jag rider.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards