Alla inlägg den 5 maj 2014

Av Fru Lundgren - 5 maj 2014 21:09

I skrivande stund rinner mina tårar. Campa kämpar för sitt liv och vi har suttit några timmar hos veterinären nu ikväll. Hon har svalt sand (tror vetten) och att se campa spy, krampa och inte kunna stå upp är inte kul. Blir hon inte bättre blir det operation i morgon vid lunch om hon är stark nog att klara det. Annars låter jag henne somna in. Det sistnämnda är verkligen inget jag vill. Men gör allt för henne.
Kommer uppdatera er i morgon. Just nu tar vi timme för timme.

Jo jag skulle ju halv 5 nu i eftermiddag fara till mamma och hade packat allt som skulle med. Skulle rasta hundarna och då är campa typ förlamad i bakbenen. Hon kunde inte stå upp och knappt gå. Så blev akut in till veterinären.

Av Fru Lundgren - 5 maj 2014 16:29

Min man jobbar kl 09-18 hela veckan (mån-fre) så jag är ensam med Max under dagarna. Men har ändå idag longerat Ettan medan Max sov lunch mellan kl 10:30-13:30 så jag hade mycket tid att göra annat på. Så det är tur att man har stallet vid huset så man kan göra vad man vill. Och babyvakten räcker också ner på ridbanan som ligger typ 30 meter från gården. Så jag kan höra då han vaknar vilket är bra.
Longerade ettan och hon fick även ta lite skutt idag. Måste träna mer på bommar. Att hoppa är hon duktig på. Men bommar på marken är hon inte lika duktig på. Så vi har lite att träna på. Efter longeringen så klippte jag manen lite och så snyggade jag till hovskägget. Med andra ord klippte bort det!
Sen då Max vaknat så fick han välling och sen satte jag han i sin nya sittvagn och tog med mig han och alla hundar till skogen. Dom fick leka runt och klättrade även i sandgropen. Vi var totalt en timme i skogen och då vi kom hem kom just Mia till stallet så jag pratade med henne och gav hundarna vatten. Så vi satt ute 30 minuter till och Max kollade på Quetcho. Så idag har Max fått mycket frisk luft i lungorna och han är fortfarande vaken. Han kommer sova gott inatt. Nu ska jag packa Max mat och skötväska för att sen gå ner till mamma och pappa.
Blir nog ikväll att rida Pajsen efter att Max somnat.

Av Fru Lundgren - 5 maj 2014 16:15

Började dagen med att kl 10:20 åka till Skellefteå ridklubb då det var hopptävling där. Jag och Mia åkte dit för att kolla. Alltid kul att kolla på folk som tävlar. Min dröm är ju att själv testa tävla någon gång med ettan.
Sen efter att ha varit där kom min man vid 14 tiden och hämtade upp mig sen for vi till min farbror för att ha kalas för min kusin som blev 13 år. Grattis till han.

Sen åt vi en pizza till middag med min mamma och pappa. Och senare på kvällen passade jag på att plocka bort all balplast från hagen. Det var en hel del småbitar men nu är det gjort för i år i alla fall. Min rygg dog lite efter det så jag låg sen på soffan och så film.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards