Alla inlägg under april 2014

Av Fru Lundgren - 9 april 2014 21:45

Var som sugen att idag rida ettan vid lunch så skuttade glatt ut med Max sovandes i vagnen. Men blev ändrade planer då ettan lyckas sparka sig i knäet så det var svullet. Men ej varmt eller halt. Så lindade om det och så fick hon gå ut igen i hagen. Sen vid 17 tiden gick jag ut och tog bort lindorna och såg då att hon var grymt halt, men inte svullen och varm. Så jag hoppas att hon blir bra snart. Kommer få stå nu till i helgen och så kanske lördag/söndag få gå ut och gå en kort runda. Men beror ju på hur hon mår. Är hon fortfarande halt så får hon stå i hagen.
Så det blev Pajsen som fick motionera. Testade att rida på ett smalare delat ridbett. Men Gud vad kräsna hästar man har. Dom ratar totalt alla bett jag testar på dom utom raka pelhambett. Suck. Men men det är deras val. Är nöjd så länge dom är nöjd. Han var för övrigt grymt fin och arbetade på bra så länge han fick långa tyglar och jag lät bli att ta i bettet. Ska rida i morgon igen och då ta det vanliga bettet. Hade tänkt rida Quetcho nu ikväll. Men blev så trött. Får ta han i morgon istället. Om nu inte Mia kommer och rider han. Har inte hört något av henne.
Hästarna fick vara nakna från typ kl 12 till kl 20. Så nu var pälsarna luftade. Ettan frös lite men hon fick ett varmt täcke och mat så var hon nöjd igen. Var fortfarande halt nu ikväll.

Av Fru Lundgren - 8 april 2014 13:51

Ja idag var vi på BVC med Max. Han skulle vägas, mätas och så kollade dom vad han kunde. Han väger 9620 gram och är 71,5 cm lång. Vi ska träna på att lära han sitta själv och så ville dom att han skulle kunna resa sig upp med hjälp av att han håller i saker. Så vi får se om han kan det. Kan han det inte så vet jag att han sen inom tid kommer att köra sig. Många barn är tidiga på att lära sig saker och andra senare. Inget man kan styra över. Det kommer. Vi låter han ligga på golvet och försöker uppmuntra han att göra nya saker. Så mer kan vi ju inte göra. Tvinga han går ju inte.

Av Fru Lundgren - 7 april 2014 23:36

Ja min kväll har verkligen varit så grymt bra. Min man åkte till jobbet vid 18 tiden så jag gav Max mat och sen så gick jag ut en liten kort runda med vagnen så Max somnade en stund. Sen vid 20 tiden nattade jag han och gick sen ut och gav hästarna mer mat. Hoppade i ett varmt bad med barnolja för att mjuka upp kroppen. Har nu ätit lite popcorn och nu kollat på tv. Nu ska hundarna rastas och jag ska sova.

Av Fru Lundgren - 7 april 2014 19:26

Ja idag stod det Dressyrträning på schemat med Mia och Quetcho. Mina måste lära sig grunderna och hitta sig egna balans för att kunna arbeta ihop Q. Så vi snygga till han och drog ner på banan. Det var lite is under snön men gjorde inget då vi ändå bara tränade från skritt idag. Mia var grymt duktig och förstod fort hur hon skulle göra. Så jag är rent nöjd. Sen så är det kul att kunna stå på marken och se hur Q arbetar så man vet vad man kan träna vidare på. Sen är det nyttigt för hästarna att ha någon annan på ryggen. Fotade också då Mia red så kommer nog sen upp mer bilder.

Bjuder på en jämför bild också.

Av Fru Lundgren - 6 april 2014 22:18

Ja steg upp vid 10 tiden och åt då lite sen så åkte jag, Mia, min man och lilla Max till KDRF (Kågedalens ryttarförening) för att kolla då Evelinas häst junior skulle ridas i manegen. Det gick ändå bra för han fast detta var första gången i ridhus. Sen åkte vi hem och Mia for hem också. Så jag och min man gick ut för att fixa Quetchos ena baksko som var lös. Så nu sitter den igen. Max sov så gott medan vi fixade Q. Sen for jag ut och red. Idag stod det voltträning på schemat för alla hästar. For ner till mamma och pappas vinterhage där allt snö och is är borta så det var perfekt att träna där. Quetcho var grymt fin men fick kämpa på med han lite för att få han så fin. Men mjuknade upp och slutade med att han arbetade på bra fast jag hade slappa tyglar. Duktig kille. Näst på tur var Pajsen. Han var ovanligt stel och stum i vänster varv. Ville varken ställa sig på volten eller flytta för skänkeln. Så fick kämpa. Bytte sen varv och red i höger där han var mjuk och smidig. Efter ett tag bytte jag tillbaka och då slapp stelheten i vänstervarv och han blev grymt fin. Måste träna igen i morgon för att mjuka upp han mer. Efter att ha kämpat och lirkat med Pajsen var min kropp död. Men tog ändå ut ettan. Hon kunde då INTE trava på volt idag. Nej bara skritt och galopp funkade. Så kämpade på ett tag och sen fattade hon. Var lite för taggad och ville mer en gärna galoppera så efter ett tag fick hon det. Lycklig häst fick man då. Haha. Hon var så taggad att det blev mycket galopp och trav stampandes på samma ställe. Haha. Var mest rädd att trycka till för hårt att få henne framåt för då slutar det med skutt och att tugga sand/lera var inget som lockade idag.
Efter att ha ridit dom alla kände jag mig grymt nöjd och i detta fina väder med strålande sol kunde jag ha ridit fler hästar. Haha. Lyxade till det med pizza idag. Ligger nu i soffan med min man och hundarna. Äter popcorn och ser på TV4's söndagsfilm.

Jo det höll jag på att glömma. Kotten (Max) blev 8 månader idag. Älskade lilla kotten börjar bli stor.

Av Fru Lundgren - 5 april 2014 16:29

Jo jag har nyss tagit en härlig liten runda med mina tre älskade schäfrar. Dom uppskattade det och jag tyckte också det var grymt skönt. Fast hundarna blev besvikna att vi inte tig den långa runda. Men inland kan en kort runda också vara skön att gå. Upptäcker då jag går med dom att snart är ju Ängla minst. Spike har börjat bli en stor kille. Ska försöka mäta han i helgen. :)
Nu ska vi strax börja grilla.

Från vänster Ängla, Spike och Campa.
Campas öron vägrar ställa sig. Suck!

Av Fru Lundgren - 5 april 2014 14:52

Ja jag har inatt inte alls sovit bra. Max har vaknat varannan timme och gråtit pga tänderna. Så jag sov totalt 5 timmar inatt och inte sammanhängande så jag känner mig lite död. Så min plan att motionera hästarna idag känns inte lockande. Kanske bara skrittar ut med dom en bit. Vi får se hur man gör. Blir att äta grillat till middag idag. Min älskade man ska grilla och så ska vi bjuda min mamma, pappa och några vänner på middag. Så vill ju inte slösa med allt för mycket energi heller med att rida hästarna då jag vill vara social med gästerna.

Av Fru Lundgren - 4 april 2014 12:33

Jo jag la ner Max i barnvagnen och körde ut han på altanen. Han somnade direkt. Så nu ligger jag i soffan och myser med Smilla, Ängla, Tanja och Bella. Ska sätta igång en tvättmaskin snart också. Max har inga pyjamaser kvar då alla ligger i tvättkorgen. Ska försöka flörta men släkt och vänner för att kolla om någon av dom ska till stan så kan jag åka ner med dom till min mans jobb och då han slutar kan vi åka och handla.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards