Alla inlägg under april 2014

Av Fru Lundgren - 18 april 2014 09:43

Ligger nu i soffan och har just ätit. Max går runt i sin lekbil och river ner allt i sin väg. Ska strax gå upp och väcka min man. Sen blir det nog att gå ut till stallet.

Glad påsk önskar familjen Lundgren.

Av Fru Lundgren - 17 april 2014 22:14

Steg upp vid 10 tiden idag. Började med att försöka leta ettans baksko i hagen. Men hittade den inte. Misstänker att den ligger under allt Hö i höbollen som är i hagen. Sen blev det att äta lite och så ut för att sko ettan. Hon var lite bråkig och slutade med att jag själv slog på sista bakskon då hon vägrade att låta någon annan göra det. Måste kanske utbilda mig så jag kan sko henne. Red henne sen på ridbanan. Ja vad ska man säga om passet? Jag höll mig kvar. Hon har stått en vecka pga hälta sen hade hon vårkänslor och brunst på detta. Så ja bra gick det inte. Blir hårdträning i helgen. Ska nog köra henne också igen.
Tog av hästarna täckerna idag då det varit runt 12 grader hela dagen.

Sen in från stallet och umgås med min man innan han åkte till jobbet. Han åkte vid 14:30 tiden. Jag och Max var hemma och lekte runt på golvet till vid kvart i fem då vi då valde att ta alla hundar och gå ut och gå. Bäddade ner Max i vagnen och gick ca 45 minuter i raskt tempo. Sen hem igen och lämnade hundarna hemma och gick ner för att äta middag hos mamma och pappa. Gick hem vid halv åtta då det börjat regna och jag hade ju tagit av täckerna. Så satte på dom regntäcken och gick in med Max. Han var så grining och trött så blandade välling och gick upp med han. Då jag sen efter att han ätit, la ner han i sin säng så somnade han direkt och sover nu gott. Jag ska rasta hundarna en sista gång och ska sen sova jag med. Får flörta med min man och be han ta ut hundarna och rasta dom då han sen kommer hem senare inatt.

I morgon blir det att försöka motionera alla hästar. Så hoppas på bra väder.

Ängla och Spike leker på sista bilden :)

Av Fru Lundgren - 16 april 2014 21:38

Denna bild la jag ut på instagram vid 19 tiden.

Två timmar senare....

Av Fru Lundgren - 16 april 2014 10:18

Jag ligger på soffan och har som rubriken lyder grymt mycket mensvärk just nu! En dag som denna saknar man att vara gravid. Max ligger uppe i sängen och ska sova lite. Han sover bättre i sin säng en i barnvagnen. Han känner sig inte så trygg i vagnen om man lämnar han. Och att gå 2-3 timmar idag var inget jag såg framemot. Så han får sova i sin säng istället, så får senare kanske gå en runda.

Av Fru Lundgren - 16 april 2014 08:24

Sitter nu i soffan och väntar på att Max välling ska svalna så han kan få frukost. Det är 12 timmar sen han år och ändå leker han glatt runt nu utan att klaga.
Jag har även badat smilla i handfatet i köket. Fördelen med en liten hund. Hihi. Skulle se kul ut om jag badade schäfrarna där. Haha

Av Fru Lundgren - 15 april 2014 23:57

Ligger nu i sängen och ska sova. Har hunnit mycket idag. Efter att Max sovit tre timmar och jag under tiden legat i soffan och sett tv såskurade jag golvet med Max hjälp. Eller ja. Det får man ta som man vill. Och efter det så lekte vi ett tag och sen tog vi alla hundar och gick en rask och härlig promenad. Max somnade då så gott i vagnen.
Pappa ringde och bjöd på middag så lämnade hundarna hemma och gick ner för att äta med dom. (Vi bor nästan grannar) sen nu ikväll kom min vän Mia hit och vi såg ryttareliten tillsammans och satt sen å pratade. Vid 23 tiden for hon hem och jag gick ut å kollade till hästarna. Sen så rastade jag hundarna en sista gång och ligger nu i sängen. Har pratat en stund med min man också. Saknar han grymt mycket. Nej nu ska jag sova innan jag somnar med mobilen i ansiktet. God natt alla.

Bjuder på en bild av en sovandes kotte. <3

Av Fru Lundgren - 15 april 2014 11:25

Kotten hjälpte mig att dammsuga huset och han höll på att skrika för att överösta dammsugaren. Så efter att ha följt efter mig och hjälp till så blev han så trött. Han fick välling och somnade sedan i min famn. Mysig. Saknar att han sover i min famn. Så set gäller att passa på då han väl gör det. Bar sen upp han till sin säng där han nu sover gott. Ska nu skura golven och sen bara ta det lugnt. :)

Av Fru Lundgren - 15 april 2014 08:41

Har nyss stigit upp och sitter nu i soffan med min man och umgås innan han nu ska åka. Kommer inte se han på över 30 timmar. Men vi ska nog klara oss.
Jag och Max ska dammsuga och skura golven. Sen försöka ta mig ut till stallet och fixa lite där. Måste städa gården också! Mycket att göra så vi får se om jag hinner göra.
Nu återgå till att vara lite social innan min man åker.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards