Alla inlägg den 23 mars 2014

Av Fru Lundgren - 23 mars 2014 20:20

Ja det var tänkt att jag skulle rida före lunch. Men ja det strulade.
Så nu ikväll efter maten frågade jag min kompis Mia om hon ville följa med på en tur. Och det ville hon, vilket inte förvånade mig. Haha.
Blev en härlig tur runt byn. Gud vad skönt det är att sitta i sadel och känna hästen arbeta under sig. Pajsen arbetade på jätte fint och nu är målet att bygga upp hans rumpa och ryggmuskler igen. Han var grymt trevlig idag och verkligen taggad på att ridas. Quetcho var också grymt fin. Han var lite för taggad och hade gärna sprungit på i hög trav. Men fick Mia att börja få han att ta ett lugnare tempo så han fick kämpa lite med att lyfta ryggen och trampa mer med benen.
Är så glad att jag har så fina hästar. <3

Av Fru Lundgren - 23 mars 2014 15:31

Glömde totalt bort att blogga igår. Förlåt. Ni var ändå in och kollade på bloggen. Igår for vi (jag, min man, Max och min mamma) till stan för att handla och hämta ut mina nya glas. Gick bra. Sen efter det for jag och min kompis Evelina till KDRF (Kågedalens ryttarförening) och att kolla på hoppträning. Å Gud vad sugen man blir att kunna börja träna på riktigt i manege. Sen efter att ha kollat for vi hem och så kom mamma å pappa för att äta grillat med klyftpotatis och grönpeppar sås. Gott! Resten av kvällen vart i soffan.

Idag började dagen inte bra. Lite bråk och strul med min man. Och ja då sket sig hela dagen. Men har kollat runt efter manegekort och kommer nog skaffa på KDRF och börja rida där. Längtar. Ska övertala min kompis Mia att följa med som hästskötare och Evelina att skaffa kort så hon kan ta med sin häst och rida.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards