Alla inlägg den 20 mars 2014

Av Fru Lundgren - 20 mars 2014 21:17

Ja lilla kotten har legat som högst idag på 39,7 graders feber. Å vad jag lider med han. Vill inte se han sjuk. Han har varit vaken idag totalt 3 timmar sen övrig tid har han sovit. Upptäckte att han hade feber efter att jag varit i stallet. Tur man har stallet på gården så man slipper åka så långt. Har lyckas få i Max lite vatten idag så har får i sig annat en välling. Han är ändå pigg då han är vaken men man ser ju på att han gärna ligger ner och ta det lugnt istället för att leka vilt som han brukar göra. Gav han flytande alvedon nu vid halv 8 tiden och sen fick han välling vid 8. Så sen somnade han direkt i sin säng. Hoppas han får sova så mycket som hans kropp vill och att han mår bättre i morgon. Blir att hålla sig hemma nu då han är sjuk. Kanske åka till mamma och pappa för att hälsa på en snabbis i helgen.

Det är snöstorm ute så funderar att gå ut och kasta in hästarna i boxarna nu inatt så dom slipper detta skitväder. Har inte hjärta att låta dom stå där ute och se ut som tre snögubbar....eller ja det blir det snöhästar. Haha. Gulligt. Min man borde komma hem vid 23 tiden så vi får se om han kommer då. Han hamnade bakom en olycka men kunde köra förbi ganska fort. I detta skitväder (blåsigt och snö) så är det lätt att det händer olyckor.

Av Fru Lundgren - 20 mars 2014 14:46

Max vaknade vid 23 tiden och kräktes hela sig själv, sängen och så fyllde han blöjan med typ "vatten" som hade färg. Tur att min man kom hem just då. Blev att bada bebis och byta allt i sängen. Stackars kotten. Fick han en timme senare att somna om. Sov oroligt då Max vände och vred sig hela natten. Sen vaknade han vid 6 tiden och fick välling och vi bäddade ner han i dubbelsängen. Han har varit lite lös i magen (alltså inte normal som han brukar) under morgonen. Bäddade ner han nu vid lunch i vagnen och fick ut i stallet. Han sover nu fortfarande (är inne nu igen) men jag måste gunga vagnen då han har lite magknip. Han är lite grinig och trött så hoppas han sover någon timme till.

Hoppas han inte får magsjuka. Jag låg ju hela förra helgen i det.

Av Fru Lundgren - 20 mars 2014 14:14

Å alltså jag som så länge tvivlat på att jag kan ta fram det fina i Ettan har nu börjat inse att hon är en grymt fin häst. Att komma hit som ohanterad 2 åring som bara sett sin hage med jämn gamla och fått springa runt i manege för att dom skulle filma inför hennes annons, till att ha blivit den fina hästen hon idag är. Det är så otroligt. Hon är den första unghästen jag äger och haft. Jag var rädd att jag skulle ta på mig för mycket jobb då jag skaffade henne. Men då man kollar idag efter vad hon kan så blir man bara stolt. Hon kan gå långt om jag lägger ner mer tid på henne och mina planer är att börja testa tävla henne.

Om dagens pass i alla fall. Stod i valet om jag skulle rida eller tömköra. Men valde tömköra. Tig ner henne på banan och Gud vad hon började arbeta bra. Tror detta är första tömkörnings passet som hon gick i både låg och hög form, trampade på bra och lyssnade bra. Gud vad fin och var. Att se henne arbeta är en fröjd för ögat. Hon är en grymt fin ögongodis och man kan inte sluta kolla på henne. Blev drygt 30 min pass idag och jag är nöjd fast ridbanans underlag sög totalt och var inte alls bra. Isigt, gropigt och snö på detta. Men hittade en bra volt där underlaget var bättre en resten av banan. Å är så sugen att dra in till manege och rida henne där och se hur hon går då.

Medan jag var i stallet följde Max med och sov i vagnen först utanför stallet och sen vid ridbanan. Tur man har en bebis som älskar att sova i vagnen medan man själv kan göra saker. Hann göra allt klart innan det började snöa. (Man ser på bilden att det snöar lite) Nu vräker snön ner. Nu ska jag sätta igång en ny tvättmaskin.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards