Alla inlägg den 19 mars 2014

Av Fru Lundgren - 19 mars 2014 18:52

Kollar man runt på bloggar, hemsidor eller till och med i närmaste stall så är det mer och mer nu att hästarna måste kosta mycket för att vara bra i andras ögon. Man kan inte komma med en billig häst och tro att den ska vara lika populär i stallet som den där 100 tusen hästen som är boxgranne. Man måste ha märkes saker och verkligen leva upp till något. Varför? Jag tycker att alla hästar är fina och det gäller att vi som ryttare/ägare kan plocka fram detta i dom. Vi med varmblod har fått tugga skit genom åren. Men jag ser mer och mer varmblod som börjar visa att rasen kan bli både hopp och dressyr hästar. Det gäller ju bara att vi ser det fina i dom och ger dom en chans. Visst jag kommer aldrig att stå i Globen med mina hästar MEN trots att jag vet det så tränar jag och kämpar. Varför? Jo för att jag tycker det är kul. Jag brinner för hästar och bara vi kommer över våra gemensamma mål så spelar det väl ingen roll om det var på en äng hemma eller i Globen. Det gäller ändå att träna och bli bättre. Alla stora ryttare som finns här i världen har en gång i tiden börjat så som jag, du och vi alla. Ingen föds till elitryttare. Men alla kan nå dit om man vill! Det är bara dina egna drömmar som sätter stop för dig. Jag tycker att mina hästar är fina och visst det kanske inte ni gör. Ni kanske har en annan favorit. Men det spelar ingen roll. Ska man alltid kämpa efter att ha det bästa kommer man aldrig kunna njuta av det fina man redan har. Så njut av era fina hästar ni har där hemma fast dom i andras ögon inte är något. Det är ju vad man själv tycker som räknas. Så pussa era hästar en extra gång och var glad att just ni har dom fina hästarna ni har :)

Av Fru Lundgren - 19 mars 2014 15:49

Ja solen lyser och vädret är bra. Fast det är -4 grader så är det härligt ute. Mia kom hit idag och for ut å red Quetcho på en härlig runda. Han hade skött sig ändå bra och det är ju kul att höra. Han hade hoppat till två gånger över något han tyckte var farligt men sen gått förbi utan att klaga. Så jag är stolt.
Under tiden hade jag tänkt tömköra Pajsen på banan men då Max sov så gott i vagnen sadlade jag och red Pajsen ett lite mer krävande pass på banan. Han har tappat lite rygg och rumpmuskler nu lilla gamlingen. Så blir att bygga upp som igen. Fast han är ju 17 år nu och visst då blir kroppen lite äldre också. Men gör så gott jag kan med han. Han skötte sig då grymt bra och arbetade på i en härlig form och var då mjuk och följsam så jag kan inte annat en vara nöjd. Då jag just var klar kom Mia och Q tillbaka så det blev ju som bra :)
Medan jag red sov Max så gott i vagnen vid ridbanan och han hade det så skönt. Vaknade då jag var klar med allt och hade släppt ut hästarna i hagen igen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards