Alla inlägg den 18 mars 2014

Av Fru Lundgren - 18 mars 2014 21:58

Å jag har nu suttit och sett ryttareliten på playen och Gud vad sugen man blir att rida. Är ju nästan så jag själv kastar mig ut för att rida mina hästar. Fast man kom snabbt på att jag varken ridhus eller sommarvärme har. Sitter här med en ridbana full i is och ca -11 grader...! Vill också ha eget ridhus. Får flörta med min man om detta. Hihi

Lilla Max ligger uppe i sin säng och sover gott. Han var så trött att han somnade i min famn då jag gav han vällingen. Man blir trött att vara hos mormor och morfar tydligen. :) vi gick dit och var sociala ett tag nu då min man jobbar hela dagen.

Nu ska man leta fram något att äta och sen sova. Jag har Max i morgon på morgonen så hoppas han sover länge. Haha. Hoppas kan man ju.

Av Fru Lundgren - 18 mars 2014 12:52

Ja jag går ju vanligt fall lite över 1 timmes promenad med hundarna per dag och låter dom då springa löst och göra av med energi. Dom älskar det och trivs med det. Sen så leker vi också så som att kasta bollar eller pinnar, springer på stranden, simmar, cyklar, drar däck, springer vid hästarna då jag rider eller klättrar i sandgropar. Så ja kort och gott så får hundarna mycket motion och det gillar dom. Blir helt trötta och nöjda efteråt. Så vi varierar motionen. Men nu då jag är sjuk så har dom inte fått gå alls. Så idag tog jag fram mina hundspel för att dom då skulle få aktivera skallen i stället för tassarna. Så jag tycker det även är bra att låta dom få använda skallen för det är bra träning för dom.
Smilla, Spike och Campa är nybörjare på hundspel och visst lilla smilla hade svårt att få fram godisarna. Med schäfervalpar fattade fort vad man skulle göra och det såg så kul ut att se dom då dom fattade hur man gjorde. Dom ville inte sluta spela.

Detta spel lekte vi med idag. Köpt på ÖoB för er som också vill köpa ett spel till hunden. Spelet går ut på att hunden ska lyfta träklossarna och där under ligger då godisarna. Mina hundar älskar att spela och det är ju bra träning om det är dåligt väder eller om hunden är skadad och ej får gå promenader.

Här är alla hundspel jag har. Den röda pyramiden har ett hål högst upp och hunden måste få den att vicka så att godisarna ramlar ut i toppen på den. Det lila hundbenet och baby blåa pyramiden är svåra för där gäller det att hunden är duktig med tungan då dom måste pilla ut godisarna ur hålen i botten. Den lila stora runda plattan går ut på att hunden lyfter det vita benet och sen snurrar dom plattan så får dom fram mer godisar. Den stora vita går ut på att hunden lyfter först dom vita benen i mitten (man kan lägga godis under dom också) och sen måste dom skjuta dom bruna "plattorna" på sidan för att få fram godis under dom. Dom går alltså inte att lyfta så hunden måste verkligen klura ut hur den ska göra.

Så jag skulle verkligen råda er att köpa någon av dessa spel till era hundar. Mina älskar det och alla tjuter och är taggade så fort spelen kommer fram. :)

Av Fru Lundgren - 18 mars 2014 10:15

Jag sitter nu i soffan och har nyss ätit lite frukost med min man. Max hoppar runt som en galning i hoppgungan och hundarna äter sin mat. Så det är alltså som vanligt här i familjen. Jag mår bättre idag (en så länge), vilket är skönt. Skulle haft hämtat ut mina nya glasögon bara då jag känner mig ser i skallen hela tiden.
Min man är just nu i duschen och ska snart åka till jobbet. Eller ja halv 12 åker han. Men det är ju typ snart.

Kommer även gå ut och ge hästarna vatten och kolla till dom. Jobbigt nu då det blivit minusgrader igen. För vattnet fryser hela tiden. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards