Alla inlägg den 16 mars 2014

Av Fru Lundgren - 16 mars 2014 15:18

Nej jag är INTE alls emot folk inom NH. Men det jag blir less på är som jag skrev. Många yngre tror att NH är då man trickar med sin häst. Då man lär dom stegra, buga och ja ni vet. Det skulle jag säga inte är NH då det i grunden är att man ska leva naturligt med hästen. Tycker att det ni gör är frihetsdressyr så som Tobbe Larson gör. Alltså ni som lever efter NH gör inget fel enligt mig. Jag gjorde inget påhopp mot något utan skrev av mig då jag blir less av att öppna var och varannan sida där folk säger att dom kör NH utan att i grund och botten tagit reda på vad det handlar om. Att rida med halsring är jag inte heller emot. Kul att någon vill det. Men är lite emot alla dessa trix om att lära hästarna stegra. Jag skulle aldrig vilja ha en stegrande häst då det kan bli farligt.

Så åter igen. Nej jag gör inget påhopp mot något.

Av Fru Lundgren - 16 mars 2014 13:52

Å vad skönt det var igen att få vara i stallet. Visst jag var svag och utan orkar till och från. Men skönt var det ändå. For först ut och körde Pajsen. Han var först seg men fick en upp tempot på han och då blev han grymt fin.
Sen kom Mia och hon red Quetcho och jag körde ettan. Andra gången hon körs ordentligt och 4-5 gången hon drar vagn. Så jag är rent stolt. Det gick jätte bra och hon busade bara en gång totalt. Stolt alltså! Q skötte sig också bra med Mia.

Bjuder på en bild från dagens motion. Fina hästarna <3

Av Fru Lundgren - 16 mars 2014 09:15

Skönaste natten på länge. Jag har sovit så grymt skönt att nu känner jag mig helt utvilad. Så nu ska jag snart skutta ut i stallet och motionera två av hästarna. Min vän Mia kommer och hjälper mig att rida Quetcho så han slipper jag rida i alla fall. Är sugen att köra hästarna. Men tror jag kör Pajsen och rider/longerar ettan. Hon kan vara lite pigg och vill inte att något ska hända.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards