Alla inlägg den 11 mars 2014

Av Fru Lundgren - 11 mars 2014 21:26

Ja ikväll är det hatkärlek till två av mina hästar!! Så vill du köpa häst? Slå till för nu är dom billiga. Blir att rida igenom dom i ett hårdpass senare! För som dom var ikväll är inget jag vill. Visst nu red jag på rakt ridbett och får väl skylla mig själv att dom var heta och bråkiga mot bettet. Pajsen var stel och sur. Lyssnade varken på handen eller skänkeln. Så jag nötte och nötte vilket inte föll surkuken pajsen i smaken vilket slutade med att han stod på bakbenen! Jopp ni läste rätt. Han som på sin höjd kan piska med svansen och kicka med benet då jag är riktigt krävande, kände att jag var riktigt elak idag enligt han. Så röt ifrån och frågade 'vad fan han höll på med' och sen började han lyssna lite. Min rygg, armar och axlar ville bara dö efter att ha ridit han.
Ettan var ett rent helvete idag. På tårna, taggad, överskottsenergi och ett bitch-humör i samma häst är inget jag vill ha! Och det var exakt så fuxen jag hoppade upp på ikväll var. Tänkte 'det får bära eller brista, för hästen måste få motion'. Hon var bråkig och ville inte ge sig i första taget. Allt runt banan och på den ville hoppa upp och mörda henne. Så fick kämpa! Men skam den som ger sig. Hon lugnade ner sig i slutet och jag gav mig då det gick som bäst.

Red dom ca 20 min var idag. Sen gav min kropp upp.. Blir att rida Quetcho i morgon efter att min man slutat jobbet.

Av Fru Lundgren - 11 mars 2014 08:45

Det har stormat så mycket att jag inte kunnat sova. Vinden har fått huset att knaka så jag har bara legat å vridit på mig. Inte alls kul om jag får säga som jag vill. Ska nu äta lite och sen dra med min man, min son och alla hundar ut på promenad. Sen ikväll ska jag rida hästarna. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards