Alla inlägg den 8 mars 2014

Av Fru Lundgren - 8 mars 2014 21:23

Jo som rubriken lyder så ligger jag just nu i soffan med två whippetar vid min sida. Mysigt. Dom är mysiga då dom sover. Haha. Ser melodi festivalen och skulle behövt skutta ut och ge hästarna mat. Max sover gott. Han var så trött att han inte märkte att jag lyfte upp han ur vagnen, klädde av sockar och byxorna för att sen lägga han i sin säng. Då är man trött kan jag lova.
Min man är tydligen strax hemma. Väntade inte att han skulle komma förrän vid 23 tiden. Men tidigare skadar ju aldrig. :)
Hoppas ni haft en bra dag. Det har jag haft. Det har tyvärr stormat här. Men jämrade mig ut och gick en timme med alla hundar. Whippetarna var rädd för allt och jag bara önskar att jag hade lämnat dom hemma. Men dom måste ju ändå få komma ut fast dom är lite udda ibland. Hihi.

Av Fru Lundgren - 8 mars 2014 14:33

Nu har jag kommit till platsen jag aldrig trott skulle komma. Jag står vid ett vägskäl och vet inte hur fan man skulle ha gjort.
Tanja har nu i över 1 år haft epilepsi och det är då lite att vetten ansåg att hon inte behöver gå på medicin. Men sen hon fick det så är allt och då menar jag ALLT farligt enligt Tanja. Hon kan inte gå i trappor, hoppa upp i bilen, gå på parkettgolv, bada, gå i trafiken, gå förbi sopar eller spadar. Lockar man på henne får hon ibland panik och river allt i sin väg då hon springer fram inne. Hon är rädd att allt ska göra ont. Så vi (jag och min man) har anpassat oss efter henne. Men det blir bara mer och mer. Vi kan snart inte röra oss i huset utan att hon flyr i panik. Och vi är så jävla rädda att Max en dag ska stå i vägen då hon kommer. Hon har rivit både mig och min man mycket då hon får panik och ska hoppa över oss. Senast idag rev hon upp hela mitt finger. Så som pricket över i har Bella börja med lika beteende. Fast Bella har tagit allt ett steg längre och hugger/nafsar efter en då man lugnt tar tag i henne för att lugna henne. Så att ha två hundar i huset och får panik i tid som otid är inte kul för någon.
Så snart har vi bara 4 hundar kvar. För både oss och hundarna är detta rätt bealut innan någon kommer till stor skada.

Av Fru Lundgren - 8 mars 2014 08:29

Nu ska jag skutta ut i stallet och släppa ut hästarna. Solen lyser och som det ser ut nu så blir det även motion av hästarna senare idag. Sol lyser och bara synd att det blåser annars hade det varit en kanon bra dag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards