Alla inlägg den 16 juli 2013

Av Fru Lundgren - 16 juli 2013 23:45

Nu är klockan 01:00 på natten till onsdag men jag sätter det som tisdag så det kommer på rätt dag.   


Ja i alla fall så spöregnade det idag då jag och min man vaknade. Det var inte alls kul. Det är en sådan dag som man bara vill ligga kvar hela dagen i sängen. Men jag lyckades ta mig upp då hundarna ändå skulle ut och kissas. Sen så åt jag och min man frukost och så bar det av till stallet för att ta ut hästarna från vinterhagen till betet. Pajsen trodde att han skulle få komma hem i boxen så han blev inte alls så glad då han såg att det var till betet dom skulle inte inte in. HAHA. Ja han hatar ju regn så jag förstod att han skulle tycka att det var en dum ide att lämna skjulet i vinterhagen för att gå till betet. Vad skulle han då stå i för att slippa regnet? Han är ju söt som socker så han dör ju om han blir blöt. Ettan brydde sig inte alls om att det regnade. Hon var glad att få komma till maten. Där fick dom även gå hela dagen. Jag och min man drog sen till stan och gick runt och kollade lite. Hittade nya kuddar till soffan och så köpte jag lite ljuslyktor som jag ska ha i fönstret i hallen. Sen var min man in på Byggmax för att köpa pellets till kaminen och så bestälde vi även alla fönster till huset. Så nu är det gjort i alla fall. Nu ska dom sen bara bytas då dom kommer. Sen så var vi hos mamma en stund efter att ha varit stan och gått runt. Sen så åt vi hamburage och efter det så satte vi oss i soffan. Alltså jag, min man och alla hundar. Vi satt där ett tag innan vi sen valde att gå ut och gå i skogen nu då ändå solen började titta fram nu på kvällen och alla regnmoln typ var borta. Hundarna tyckte det var grymt kul och jag passade på att äta lite blåbär som hade kommit. Smilla ville också smaka så hon gick hela tiden vid mina fötter och kollade om hon fick. Snäll som jag är så gav jag henne några och hon tyckte det var grymt gott. Tanja gick runt själv och plockade blåbär. Samm sak gjorde Bella fast hon är inte lika duktig som Tanja, men Ängla hon fattar inte vad dom äter och varför dom äter det! HAHA. Efter skogen så sjönk vi alla ner här i soffan igen och satte på en film. Så vid 22 tiden kom min man på att han måste ner och byta däck på hästtransporten för den ska besiktas i mogron och den har stått fram till nu då det varit lite saker vi ska fixa på den. Så nu är allt klart och jag hoppas att den går igenom.. Medans han bytte däck på finkan så blev jag så grymt sugen att rida Ettan så jag kastade på mig stallkläderna och red runt henne på ängen ett tag. Hon var grymt fin och jag red även i galopp i båda varven utan att hon ens testade att bocka så jag är grymt stolt. Annars så brukar det alltid komma ett eller annat språng då man galopperar. Men inte idag. Då skötte hon sig grymt bra. Så hon lär sig ändå. Efter att jag ridit så blev jag grymt stel i kroppen då jag både ridit och gått med hundarna. Så jag spolade upp ett bad med varmt vatten och låg där i ett tag så nu mår min kropp bra igen. Nu ska man bara skutta ner i sängen och sova några timmar inatt också.  


I morgon hoppas jag på fint väder och att Pajsen är bra i benet så jag kan rida han lite.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards