Alla inlägg den 11 juli 2013

Av Fru Lundgren - 11 juli 2013 20:09

Jag for ner idag till mamma vid 16 tiden för hennes lilla katt tjej hade börjat få verkar och då vi kom var hon i full gång med att föda. Så jag var med och hjälpte mamma och lilla Yla. Så nu ligger hon och sover med sina 2 små bebisar. Dom var verkligen så grymt söta att man baara ville ta med sig dom hem och mysa med dom. Det kommer nog kanske bli så att man tar en till kisse sen då dom är lev.klara Men som sagt det får man se.

Har även hittat en grymt söt litet schäfer kille på blocket och man blir så sugen att köpa den. Men vi får se. Man funderar ju att satsa på en hopphäst också.

Av Fru Lundgren - 11 juli 2013 15:00

Att tacka nej till en av sina drömmar är något av det värsta jag gjort och jag känner mig lite nere nu kan jag ju som lugnt säga. Jag var ju i söndag och red en hopphäst som jag så länge kollat på och varit så sugen att köpa. Men något i mig gör att jag känner att jag inte kan ge denna häst det bästa hemmet som hon söker. Jag jag någ inte tävlingskompisen som hon vill ha. Jag vet inte ens om jag kommer att kunna tävla lokat eller om jag bara ska satsa på klubbtävlingar. Och då tycker jag så synd om hästen som jag varit och kollat på då jag vet att hon kan gå hur långt som helst med rätt ryttare. Men som sagt jag var inte rätt ryttare för henne. Fast jag så gärna ville ha henne så måste jag ju tänka på hästens bästa. Hur kul är det att vara en häst som brinner för hoppning men bara får komam ut på små klubbtävlingar? Ja det är ju inte alls kul. Så jag tog mod till mig och tackade nej till min drömhäst!   

Av Fru Lundgren - 11 juli 2013 12:27

Ja fy fasiken vad tiden går fort men idag är det bara 29 dagar kvar tills jag är beräknad att föda.. Jag hoppas att lilla Max kommer snart för jag vill så gärna ha ut han. Jag har ju längtat efter han ett bra tag nu och för mig gör det inget om han väljer att komma någon dag tidigare. Bara han är frisk så är jag nöjd.


Jag ska snart ner till stallet. Blir att antingen rida eller tömköra Ettan. Sen blir det att släppa dom på betet igen. Dom sover ju i vinterhagen då Pajsen inte alls tycker om att sova på betet och vill hem.. Han lärde sig det då han gick med Fraggis för 2 sommrar sen. Hon kunde inte gå på betet under natten då hon sprängde tråden och smet. Så han lärde sig också att man ska hem på kvällen. Han tycker det är skönt att komma till vinterhagen då han dirket ställer sig i skjulet och sover. Ska även börja skritta han i helgen lite och sätta igång han nu efter att han varit halt. Han kan trava och galoppera i hagen men det syns att han är stel/lite öm i benet så jag tänkte börja lugnt och inte stressa fram något. Kankse fara ut i skogen och skritta en bit beror på hur han rör sig.  Ettan ska då försöka motioneras hela veckan så hon får röra på sig. Muskler har hon men kondisen är inte alltid på topp så det blir att bygga upp den. Jag red henne i måndag och så i tisdag var hon ledig och sen igår longerade jag henne en stund.. Jag hoppas på fint väder hela veckan så man kan hålla igång henne. Sen så funderar jag på att kasta upp min man på henne och köra hårt med dom båda. Det kan dom behöva.


Ska även dra ut mina fyra vilda hundar i skogen idag så dom får leka av sig energi. Det kan verkligen behövas. Har lite dåligt samvete att man inte orkat gå så mycket med dom. Men min man har ju haft ut dom. Ska försöka bli bättre på att vara ute med hundarna. =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards