Alla inlägg den 9 juli 2013

Av Fru Lundgren - 9 juli 2013 21:18

Ja idag samlade jag allt mod jag hade och ringe min älskade veterinär. Har ju kollat upp henne för ett tag sen med en annan vett och fick då besked att dom trodde att hon hade ont och att det kanske var bäst att låta henne somna in. Så jag stälde henne i hagen och lät henne njuta av livet på bete och inga krav på sig. Visst nu sista dagarna har hon varit ett rent helvete. Men hon är ju trots allt en unghäst. Men ja i alla fall så kom min vett idag och kollade igenom henne. Vad han kan se så är dte inga fel på henne. Hon haltar inte och rör sig grymt bra med fina steg så han tyckte att vi skulle sätta henne på plats och visa att vi inte ger oss då hon kör över oss. Så hon ska nu sättas igång och ridas som vi hade planerat. Jag är så grymt glad över det. Nu kan man börja planera inför hårdare träning. Men första ska hennes hovar fixas. Det har inte gått nu då hon varit så vild men fick lite pleggmedel som hon ska få nu då vi ska fixa hennes hovar så slipper vi leka med livet som insats. Så denna sommar lämnar hon då inte oss!

Av Fru Lundgren - 9 juli 2013 12:17

Ja idag så kommer veterinären och ska vaccinera Pajsen och kolla på Ettan. Jag hoppas hon inte mördar han.. För hon har fått en grymt jobbigt humör. Men jag har varnat han så han får ju göra som han vill =)

Kommer sen att skriva hur det gick efter att han varit här.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards