Alla inlägg den 6 juli 2013

Av Fru Lundgren - 6 juli 2013 18:03

  

Ja idag stod andra provridningen på schemat. Och ska jag vara helt ärlig så var min kropp helt död innan jag började rida och den var inte bättre då jag slutade.. HAHA.. Men men man får skylla sig själv. Hästen i alla fall var ett halvblod från holland (om jag inte minns helt fel), han var 18 år och 168 cm hög. Han var grymt musklad men hade en jätte konstig rygg. Han såg ut som om han burit runt på en hel drös tegelstenar hela livet för ryggen gick som en båge neråt. Han var hur lugn som helst i stallet och hur mysig som helst. Men då man kom upp på han så var det för det första som att sitta på världens bredaste häst. det kändes som om mina ben stod rak ut på båda sidorna. Han hade stora steg i skritten och jag flög typ runt som en vante.. Han var seg i traven och galoppen så då vart det att driva på han hela tiden för annars tappade han som allt och stod bara stilla.. Jag som varken är van vid att driva på hela passet eller sitta med benen rakt ut kände mig som en 10 åring som flög runt på han. Men jag lyckades ändå få till han att gå grymt fin några varv och så tappade han allt och jag flög runt där igen..


Igår klagade jag på att hästen gick för markgående och idag hade hästen för grymt stora steg så det blir väl då tredje gången gillt i morgon då.. ELLER? Ja det är ju bara att vänta och se. Sen efter helgen ska man sätta sig ner och känna efter vilken häst som känns bäst. Kanske tar man någon av dom eller så får man helt enkelt söka vidare. Någon häst som man trivs med borde ju komma fram. Jag är ju lite kräsen nu och vill inte bara ta första bästa häst för att Pajsen ska slippa stå själv då Ettan lämnar oss.. Man får helt enkelt hopaps att det löser sig och han har ju grannens häst som sällskap ifall det skulle krisa sig mycket.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards