Direktlänk till inlägg 15 juni 2013

Varför dra ut på tiden?

Av Fru Lundgren - 15 juni 2013 15:48

Jag har vetat om hela veckan att jag MÅSTE städa här hemma.. Men jag har som dragit ut på det hela veckan och varför vet jag fan inte. Men kan vara att jag känner mig slut i kroppen. Men idag så lyckades jag trots att jag är helt död i kroppen. Jag började städa i tvrummet och matsalen. Sen så tog jag hallen och röjde upp där så nu gott folk ser det snyggt ut igen.. Eller ja jag skulle vilja ha det snyggare men det är svårt då man renoverar och min man har plockat lös några dörrar som han stält mot väggen i hallen. Dom skulle jag gärna vilja ha bort men dom får stå där nu för han ändå snart klar i köket. Jag tror han sa att han skulle lägga sista biten av golvet i morgon och så sen fattas det bara lite små lister och få glaset i till skåpen. Så sen är allt klart då kan man börja flytta in saker där igen som just nu står i kartonger i hallen. Men jag var smart och gömde dom under trappen så dom syns inte så mycket tack och lov. Men jag ser dom ju ändå och lägger märket till dom. Men jag kan inget göra åt det för min man jobbar ju och jag tycker ju att han ska jobba då det är han som driver in nästan hela inkomsten till huset. Så då får jag nöja mig med att det ibland är kaos här hemma.. Men snyggt blir det ändåd å man städar. Ska nu bara börja bära upp saker till förådet som ska bort. Men måste ta pauser då lilla Max börjar spraka och leva om så mycket i magen då jag är igång och städar.

Sen så har jag börjat fåmigrän också så detta är ju askul.. Eller så inte. Blir att ta en tablett och så lägga sig på soffan. Det regnar nu och då så det blir då att vara hemma hela kvällen. Kankse fara ut en promis med hundarna sen. Ängla vill så gärna att vi ska gå ut nu men jag känner att just nu har jag inte tid eller ork att gå med henne.. Vill ju inte migränanfall i skogen då jag är ensam hemma och mina föräldrar är borta hela dagen. Så då har man ju ingen att ringa om det händer något.


I morgon kanske man lyckas få upp min älskade man på en av hästarna eller båda så får han rida lite. Vi ska även till loppis här i stan så jag ska sätta mig och gå igenom lilla Max kläder för att se om det är något man kan köpa mer av. Sen så ska min älskade Sandra komma på middag i morgon så då blir det grillat och bara umgås. Alltid kul. Så jag vill inte dra på mig migrän för då kanske jag inte kan vara med henne i morgon. Så nu håller jag tummarna att detta ger sig fort så man kan vara frisk i morgon.
Ska ju även till Biltema och köpa lite hagstoplar så man kan fixa sommarhagen och så ska vi då också stänga ut en ny hage så dom kan gå i den också och äta. Dom har ju snart ätit upp allt i den hagen dom står i nu och det är ju bra att kunna flytta dom till en annan hage och låta gräset i den dom är i nu komma tillbaka. Vi brukar göra så att vi delar upp ängen till 2 eller 3 hagar som dom sen får flytta mellan så dom inte äter upp allt dirket. Utan att det finns kvar hela sommaren. Mina mål är ju att ha dom på bete till i alla fall september.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Av Fru Lundgren - Onsdag 13 mars 21:17


På dagens promenad så såg vi 3 änder som simmade runt i bäcken. (Fick fundera vad de heter då jag alltid kallar dem för badankor. Haha) Men det heter änder. Men till funderingen då som jag fick är, kan inte dessa frysa då de simmar runt i vattnet som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards