Alla inlägg den 15 juni 2013

Av Fru Lundgren - 15 juni 2013 19:31

Ja varför är det så att då man söker typ bil, häst, hund ja typ allt så hittar man ingen som man vill ha eller om man söker hus så finns inga man fastnar för. Men skulle man inte söka så får man MÅNGA erbjudande på att köpa saker. Varför? Då vi för ett år sen pratade om att sälja vårat hus och söka ett mindre så hittade vi inte alls något vi fastnade för. Men idag då jag ligger på soffan och ser på tv så ringer det en till mig och frågar om det är så att vi söker ***** för att denna person har det till salu.. Suck kände jag.. Att alla bra erbjudanden ska komma då man minst anar det kan göra mig lite ledsen ibland..

Av Fru Lundgren - 15 juni 2013 15:48

Jag har vetat om hela veckan att jag MÅSTE städa här hemma.. Men jag har som dragit ut på det hela veckan och varför vet jag fan inte. Men kan vara att jag känner mig slut i kroppen. Men idag så lyckades jag trots att jag är helt död i kroppen. Jag började städa i tvrummet och matsalen. Sen så tog jag hallen och röjde upp där så nu gott folk ser det snyggt ut igen.. Eller ja jag skulle vilja ha det snyggare men det är svårt då man renoverar och min man har plockat lös några dörrar som han stält mot väggen i hallen. Dom skulle jag gärna vilja ha bort men dom får stå där nu för han ändå snart klar i köket. Jag tror han sa att han skulle lägga sista biten av golvet i morgon och så sen fattas det bara lite små lister och få glaset i till skåpen. Så sen är allt klart då kan man börja flytta in saker där igen som just nu står i kartonger i hallen. Men jag var smart och gömde dom under trappen så dom syns inte så mycket tack och lov. Men jag ser dom ju ändå och lägger märket till dom. Men jag kan inget göra åt det för min man jobbar ju och jag tycker ju att han ska jobba då det är han som driver in nästan hela inkomsten till huset. Så då får jag nöja mig med att det ibland är kaos här hemma.. Men snyggt blir det ändåd å man städar. Ska nu bara börja bära upp saker till förådet som ska bort. Men måste ta pauser då lilla Max börjar spraka och leva om så mycket i magen då jag är igång och städar.

Sen så har jag börjat fåmigrän också så detta är ju askul.. Eller så inte. Blir att ta en tablett och så lägga sig på soffan. Det regnar nu och då så det blir då att vara hemma hela kvällen. Kankse fara ut en promis med hundarna sen. Ängla vill så gärna att vi ska gå ut nu men jag känner att just nu har jag inte tid eller ork att gå med henne.. Vill ju inte migränanfall i skogen då jag är ensam hemma och mina föräldrar är borta hela dagen. Så då har man ju ingen att ringa om det händer något.


I morgon kanske man lyckas få upp min älskade man på en av hästarna eller båda så får han rida lite. Vi ska även till loppis här i stan så jag ska sätta mig och gå igenom lilla Max kläder för att se om det är något man kan köpa mer av. Sen så ska min älskade Sandra komma på middag i morgon så då blir det grillat och bara umgås. Alltid kul. Så jag vill inte dra på mig migrän för då kanske jag inte kan vara med henne i morgon. Så nu håller jag tummarna att detta ger sig fort så man kan vara frisk i morgon.
Ska ju även till Biltema och köpa lite hagstoplar så man kan fixa sommarhagen och så ska vi då också stänga ut en ny hage så dom kan gå i den också och äta. Dom har ju snart ätit upp allt i den hagen dom står i nu och det är ju bra att kunna flytta dom till en annan hage och låta gräset i den dom är i nu komma tillbaka. Vi brukar göra så att vi delar upp ängen till 2 eller 3 hagar som dom sen får flytta mellan så dom inte äter upp allt dirket. Utan att det finns kvar hela sommaren. Mina mål är ju att ha dom på bete till i alla fall september.

Av Fru Lundgren - 15 juni 2013 12:41

Min man åkte nyss till jobbet så nu är det bara jag och djuren hemma.. Så vi får se vad man hittar på idag då. Var för ett tag sedan och tog hästarna på betet. Vilket dom verkligen uppskattade. Dom vill ju inte gå i vinterhagen en hel dag då dom kan gå och äta gräs en hel dag i andra hagen. Sen så stannade jag och min man en snabbis hos mamma och pappa för att prata med dom. Dom ska till min bror idag så jag ska dit sen och ta hand om dreas hund Diva igen. Sen ikväll så kommer nog Cissi och ska rida Pajsen igen om det nu inte regnar. Det har redan regnat lite och jag gissar att det kommer regna senare också för det hotar vädret med. Det är jätte mörka moln på himmlen så vi får se om det blir oväder. Jag hoppas vi slipper det. Men jag kan ju inte styra över det.


Blir då för mig att ta det lugnt idag så jag är seg i kroppen och lilla Max har sprakat i magen hela natten så man är öm i musklerna och har inte alls kunna sova så mycket. Så jag hoppas han snart väljer att komma ut istället för att döda mina magmuskler. HAHA..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards