Alla inlägg den 12 juni 2013

Av Fru Lundgren - 12 juni 2013 22:44

Ja idag så for min man till jobbet vid halv 12 tiden och efter det så visste jag som inte vad man skulle hitta på. Så jag bestämde mig för att städa huset lite och det kan jag verkligen säga att det behövdes. Ängla är i hårlossnings tid och det är hår överallt. Så man börjar fundera varför man valde en schäfer då dom löser hår.. HAHA. FAst jag skulle ha städat för flera veckor sen men har verkligen inte haft ork att göra det nu då all min energi gått åt att vara på jobbet och hålla mig där dom sista dagarna jag hade kvar. Men nu då man är ledig så kan man ju börja städa och fixa med här hemma och det är just det jag har gjort. Jag har städat hela huset och nu ser det grymt bra ut. Visst det är många saker som ligger där dom ej ska vara men köket är inte klart en. Men man behöver då inte kliva över alla drivor med hundhår och det är ju bra. Jag städade och höll på i nästan 4 timmar och sen blev jag helt slut så jag somnade på soffan och sov till kl 19 sen så gick jag ner till mamma och hämtade upp Diva (min brors hund som bor där) för mamma och pappa är borta ikväll och jag tycker så synd om henne som ska sitta hemma själv fast jag vet att hon klarar det så jag valde att ta hem henne hit så får hon vara med mig och mina hundar tills dom kommer hem. Hon och mina hundar går så grymt bra ihop och det är verkligen skönt. För mina hundar har ju lite problem med andra hundar om dom är dominanta. Men Diva är så snäll att hon inte gör mycket väsen av sig så alla hundar gillar henne.. Ängla har flera gånger försökt få Diva att leka med henne. Men att ha en 30 kg schäfer och en 20 kg blandrashund som leker inne i huset kan bara sluta i kaos så jag valde att säga åt dom då jag inte känner för att bygga om hela huset nu. HAHA.. Dom får leka då dom är ute men inte inne och det vet alla mina hundar men man kan ju försöka tumma på den regeln då man har nya hundar hos sig för dom vet ju inte om vad jag har för regler här. HAHA..


Det blir snart att gå ner till hästarna och ta in dom i vinterhagen under natten. Det brukar dom gilla. Men jag såg att det blivit kallare igen. Det är bara 5 grader varmt ute nu och det är ju synd. Jag som hade hoppas på en varm sommar. Men men det kanske kommer senare det vet man ju inte. Folk säger ju att det är så jobbigt att vara höggravid under sommaren för det är så varmt då. Men jag älskar värme och tycker det är så grymt skönt fast det är 25-30 grader. För man behöver ju inte sitta i solen hela tiden. Man kan ju sätta sig i skuggan då man är ute och ändå njuta av sommaren.


Blir att fara till Biltema i veckan och kolla på deras plasthagstolpar dom har. Jag är på jagt efter några så att man kan göra en större hage och då ta varannan trä och plaststolpe så kan man stänga ut mer sommarhage dirket och så kanske man då också kan stänga ut olika små hagar i den stora så man kan välja vart dom ska gå och äta. Kollade runt och Biltema blir billigast men ska även ut på Granngården och kolla vad dom har för pris där så man kan kolla vad dom tar. Kankse även också kolla på Royal. SÅ det blir nog att ringa dit och kolla så man slipper fara stan runt bara för att kolla priser. Det blir ju dyrt att göra det också..

Av Fru Lundgren - 12 juni 2013 11:35

Idag vaknade man först vid 6 tiden av att det regnade så att det levde om i hela huset. Så jag valde att somna om istället för att stiga upp.. Hästarna var nog ändå inte sugna att lämna skjulet i vinterhagen och gå ut till betet då det regnar så mycket som det gjorde. Sen så jag vaknade vid 10 tiden så steg jag upp. For till stallet och tog ut hästarna. Kände då också att jag har börjat få små sammandragningar. Jag som domnar bort i ryggen och min mage blir helt spänd. Sen så är det spänd ett tag och så blir det mjuk igen. Det är inte varken täta eller starka sammandragningar men visst känner jag av det lite då min mage blir helt stenhård. Så det blir idag att ta det lugnt så man inte drar igång något för tidigt. Skulle ju inte vara kul nu då min man är borta på långsväng med lastbilden. Man vill ju som ha han hemma då väl lilla bebisen väljer att komma ut.


Ska även försöka hitta någon som kan rida mina vilda pollar idag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards