Alla inlägg den 2 juni 2013

Av Fru Lundgren - 2 juni 2013 22:18

Jag har som inte gjort så mycket idag alls.. Jag tog hästarna på betet och så har jag och Ängla sen varit hos mamma och pappa en stund innan min man kom hem. Sen så har jag legat på soffan och sett på tv innan det blev tid att fara till stallet och hämta hem hästarna.. Ettan skulle verkas och Pajsen följde med som stöd. Då vi kom till hagen så låg Ettan ner på betet och sov. Jag ropade och ropade men inget hände. Pajsen kom så jag tog fast han och så ropade jag mer på Ettan och tillslut reste hon sig upp och kom. Då hon väl kom fram så var hon mycket ansträngt och andades som om hon hade sprungit maraton. Svetten ran på henne och hon var slö. Så vi skyndade oss till mamma och pappa.. Jag sa till pappa att jag trodde hon hade fått lite värmeslag och han kom i full fart. Kollade på henne och så tog han två hinkar vatten som stod vid han och började hälla dom över Ettan för att kyla ner henne och så lunkade vi den korta biten hem och tog in en slö Ettan i stallet. Vi lät henne stå i det kalla och svala stallet en stund och bara efter ca 5 minuter så var hon pigg och glad igen. Skönt att det inte vart värre.. Men det är så lätt att dom tar styk nu då solen är så varm och dom ej är van vid det just nu. Efter att ha stått i stallet ett tag till och piggnat till så blev det att värka henne. Jag var sjuk nervös för min man skulle testa en värkmaskin på henne och det har hon aldrig tidigare gjort så jag väntade mig mycket bråk och liv. Men 50 minuter senare så var hela hästen klar. Då hade vi tagit alla hennes fyra hovar så nu ser hon ut som en häst igen. Blir att ta mer igen om 2 veckor då vi ej vågade ta allt nu då vi är rädd att hon ska bli öm i hovarna och det är ju inte bra. Sen så ska man ju ge sig då det gått som bäst sägs det ju så det gjorde vi. Hon är så grymt duktig min lilla plutt. Hon bara växer mer och mer i mina ögon och som det är nu så kommer jag aldrig att sälja henne. Hon är en sådan grymt fint häst och vi har så starka band mellan varandra att det är så skönt att vara vid hennes sida.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards