Alla inlägg under maj 2013

Av Fru Lundgren - 7 maj 2013 16:00

Ja det är något som stör mig är alla som sitter dä ute vid datornerna och skickar iväg dumma anonyma kommentarer till andar och bara trycker ner dom i skiten. Vad vinner ni på? Vad får ni ut av att skriva dumma saker till andra som ni inte ens känner? För om ni träffar dom utanför datorn så leker ni att ALLT är så bra och att ni är bästa vänner. Jag anser att så gör man inte. Man står för det amn säger och kan man inte stå för det ska man fan inget säga heller!


Samma sak att man är med en kompis och säger att man gillar dom och att man bryr sig om dom och så dagen efter så sitter man med sina andra vänner och pratar skit om den som du var med igår. Varför det? Varför måste man prata skit om allt och alla?? Visst alla är inte experter på ALLT. Men alla är bra på olika saker.. Tänk efter vad du är dålig på innan du hoppar på andra och är dumma mot dom.


Jag har själv varit mobbad i tre år och det är inget jag vill att någon annan ska bli utsatt för. Jag hade ett rent helvette och jag  var så nära att ge upp så många gånger. Men så insåg jag att om jag ger upp så har ju den som mobbat mig fått vinna. Så jag stälde mig upp och började gå MIN egna väg. Och se idag vad jag har. Jag träffade en kille via internet och köpte hus tillsammans, vi förlovade oss och sen gifte vi oss. Det är verkligen det bästa i hela mitt liv. Jag fick en man som jag verkligen älskar så grymt mycket och jag kan inte leva utan han. Han är mitt liv och tillsammans så lever vi vårat liv. Jag har mina älskade hundar och djur. Sen så nu i augusti så kommer jag och min man att få ett barn tillsammans och det är något som jag verkligen längtar efter.

Av Fru Lundgren - 7 maj 2013 13:26

Det är lite strul med bilderna på bilddagboken så jag kommer att vara mer här istället för att vara där.. Det är ju lite jobbigt då det strular hela tiden. Så jag ska vara duktig att skriva här så ni ändå kan följa oss alla.. Jag kommer snart skutta ut till stallet för att ge hästarna mat och så får man se om man ska orka ta sig till dom och rida dom idag. Min kropp är verkligen inte alls som den varit så dom har fått stått nu ett tag då min kropp är helt slut och jag orkar inte göra så mycket som jag vill.. Så jag har lagt ner mer tid på hundarna så dom ej ska riva huset.. HAHA.. I helgen skulle min man hjälpa till med hästarna så då får dom ju komma ut lite.. Jag har även funderat på att söka någon som kan hjälpa mig att rida dom så dom slipper stå så mycket.


Jag har funderat på att göra tidsinställda inlägg om tankar och saker så ni har något att läsa hela tiden. Skulle ni gilla det?

Av Fru Lundgren - 7 maj 2013 11:59

Nu sitter man här i soffan och funderat på vad man ska hitta på en dag som denna då. Jag är ledig från jobbet och jag funderar om att försöka ta mig ut till stallet och rida hästarna en stund så dom får komma ut och röra på sig. Det var ju ett tag sen sist men jag känner att min kropp inte orakr lika mycket längre som jag vill så då har jag lagt tid på hundarna istället och så min man självklart.   


Så vi får se m jag orkar göra allt jag vill idag. Ska även tvätta lite och vika ihop tvätt som tvättades igår. Så det blir att fixa det också och sen så är man hemma ensam ända till klockan 23 ikväll.. Så det blir kanske att gå till mamma och vara en stund hos dom också så man slipper sitta själv  hela dagen.

Av Fru Lundgren - 6 maj 2013 14:34

Ja idag gott folk är det skönt att kunna vara ute.. Det är kanon bra vädeer och visst det blåser lite men vindarna är så varma att man knappt kan tro det.. Jag och min man tog med alla fyra vilda hundarna och gick ut en härliga runda med dom. Det är så skönt att kunna gå med dom och låta dom springa löst. För vi har ju typ aldrig våra hundar kopplade.. Sen så är det så kul att låt adom sprinag runt som dom vill och lukta på allt som dom vill medans man själv går där i sin egna takt och bara njuter av promenaden..   


Jag måste också försöka bättra mig med hästarna.. Har verkligen inte orkat rida dom alls.. Så jag ska börja longera dom/tömköra dom på banan så dom ej tappar allt för mycket muskler och kondis. Det bästa vore ju om man hade kunnat hitta medryttare till dom som vill hjälpa till nu då det bara är 3 månader kvar innan lilla Max kommer. För jag måste börja tänka mer på min kropp också och ta hand om mig själv. Så då blir hästarna tyvärr lidande lite.. Men jag ska göra mitt bästa för att dom ej ska stå så mycket..

Av Fru Lundgren - 5 maj 2013 22:32

Vi for ju med husvagnen på fredagen till Kaj och chille och sov över där till igår.. Och man känner sig bara seg och trött i kroppen efter att ha varit där. Det tar på en att vara social så många timamr då man ej är van vid det. Så både jag, min man och alla hundarna var helt döda igår. Så vi gjorde inget igår en att ligga hemma och på soffan och dö bort hela kvällen.. Men det kan jag säga att vi alla behövde.. Ängla längtade verkligen hem då vi var hos Kaj. Så fort någon gick mot bilen så kom hon o full fart och ville hoppa in i den. Sen då vi kom hem så åt alla hundarna lite och så sen gick alla och la sig.. Det känns nu i kroppen att man varit igång ett tag och det ska bli skönt att få lägga sig och sova..

I morgon är det ju måndag och en ny dag på en vecka..

Av Fru Lundgren - 3 maj 2013 12:37

Vi steg upp tidigt idag då lilla Ängla skulle till vetten och få sin vaccinspruta. Det gick grymt bra och hon är så duktig. Sen så stannade jag och min man på stan och gick runt och kollade lite saker och så köpte vi mat till i helgen.. Min man och min far drog fram husvagnen igår kväll så nu står det klar och jag ska börja plocka ihop lite saker i den som ska med.. Vi ska nämligen fara till Kaj och Chrille å sova där inatt. Så det blir att grilla idag och så sen bara ta det lugnt. Alla hundar ska med och jag ska fixa stallet innan vi åker.. Så det är lite saker som måste göras innan allt är klart.

Av Fru Lundgren - 2 maj 2013 12:43

Ja idag var jag uppe redan vid 08:10 då jag skulle ringa vetten och boka en tid för Ängla. Hon ska vaccineras och jag skulle ha ringt tidigare i veckan men jag har inte fått mig upp i tid och då jag väl fått mig upp så jag har glömt bort att ringa.. HAHA..

Min förkyldning går ganska bra.. Hade feber söndag-tisdag men idag mår man bättre.. Fast man har fått hosta så det hade jag gärna sluppit. Men sådan tur ska man ej ha. Ska ändå försöka jobba idag. Jobbade igår och det gick bra. Det var lite folk så jag klagade inte alls..

Ska även ut nu och ge hästarna lite mat och så rasta hundarna. Hästarna har ju haft fri tillgång på hö nu hela vintern men nu har dom börjat trampa ner så mycket så vi valde att göra så att vi kastar in hö till dom så dom äter upp mer en trampar ner. Dom ska nog även få komma in i natt då det regnat hela morgonen och dom är blöta. Men jag tror inte att dom klagar på att få stå inne och värma sig..

Av Fru Lundgren - 1 maj 2013 10:00

Idag är det INGEN vanlig dag. Nej för idag är det BARA 100 dagar kvar tills lilla max kommer!!!!

 

(på denna bild var han bara 18 veckor)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards