Direktlänk till inlägg 22 maj 2013

2 nöjda hästar, 1 dum hund och 1 halt jag..

Av Fru Lundgren - 22 maj 2013 21:32

Ja där har ni kort om hur min dag varit.. HAHA..

Steg upp idag vid 10 tiden och sen så kom min man hem från hans jobb.. Sen så åkte vi till stan och jag lämnade mina papper på försäkringskassan och så sen for vi till Biltema och köpte kroppar till köket som ska sättas upp.. För nu är köket snart helt klart. SKÖNT!

Sen så åkte vi hemoch tog ut hundarna och lät dom springa en runda i skogen sen gick till stallet. Min man tömkörde Ettan på banan och hon var grymt fin. Fast dom hade lite svårt att förstå varandra. Men med lite hjälp av mig så blev det bättre.. Hon var så grymt fin och hade grymt fina steg. Jag är så stolt över hur fin hon är. Sen så eftera tt ha motionerat henne i ca 35-40 min så bar det av ut att köra Pajsen. Han var het och pigg idag.. Vi mötte många traktorrer och det störde inte han något. Han bryr sig typ inget om tungtrafik. Han var helt slut och svettig efter att vi var klara. Min man som joggade var lika svettig som hästen.. HAHA..


Men innan vi åkte ut med Pajsen så ska jag berätta vad som hände med Bella idag.

Ja jag ska nu berätta vad som hände idag.. Och tyvärr så är detta inte första gången heller.. Jag har nu bara snabb skrivit vad som hänt och kommer inte att gå in på allt hon gjort förut heller...

Jag och min man var ute på gården och så skulle vi fara ut och köra Pajsen. Så jag bad min man att gå och låsa ytterdörren så att vi kunde ge oss av. Och visst det gjorde han. Bella och Tanja låg då i soffan och var instängda själva i tvrummet. Medans Ängla och Smilla var i köket. Men ja i alla fall.. Då får Bella för sig att hon ej ska vara i tvrummet och kastar sig mot ett av fönsterna så att det small till och hon rev ner allt som var där över sig och faller bakåt då fönsterbrädan är så högt upp att hon inte ska kunna ta sig upp i den.. Så min man springer in för att kolla hur det gått med Bella och så säga åt henne att hon ej får göra så.. Detta är inte första gången och då vi har gamla fönster på huset så är vi rädd att en dag kommer Bella kunna tya sig ut ur fönstret.. Vi har testat ha henne i köket också men då fick det inte heller bra.. Så vi kan alltså inte lämna Bella längre hemma och detta gör det svårt för oss för varken jag eller min man kan ta med henne till våra jobb.. Detta gör hon alltså även fast vi motionerat henne..


Sen då till halta jag.. HAHA.. Jag har fått en nerv i kläm bakom höften och det gör ont som fan kan jag gott säga.. Så jag haltar fram och kan inte röra mig så mycket alls.. Ska bli skönt då man slutar jobbet om några dagar så kan man försöka ta det lugnt hemma och hoppas att min kropp kan bli bättre.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Av Fru Lundgren - Onsdag 13 mars 21:17


På dagens promenad så såg vi 3 änder som simmade runt i bäcken. (Fick fundera vad de heter då jag alltid kallar dem för badankor. Haha) Men det heter änder. Men till funderingen då som jag fick är, kan inte dessa frysa då de simmar runt i vattnet som...

Av Fru Lundgren - Tisdag 12 mars 18:45

Idag då det endast var minstingen hemma då alla andra var på skola och förskola så passade jag och mannen på att gå en längre promenad idag med hundarna och minstingen. Vi fick även sällskap av min mamma som följde med och cyklade då hon har för ont ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards