Alla inlägg den 13 maj 2013

Av Fru Lundgren - 13 maj 2013 23:48

Ja jag fick en liten inpuls nu ikväll.. Så jag hoppade i stallkläderna och gick ut till stallet. Tur att man har stallet på gården då man får ett ryck att bara gå ut till dom på kvällen. Så jag i alla fall tog in Pajsen och började borsta upp han och sen så satte jag på han longergjorden och så gick vi ner till ridbanan. Han trodde tyvärr att vi skulle ut och köra men så var det ju inte så han blev lite besviken. Men jag ska försöka kör han i veckan. Det lovade jag han och det var ju ett tag sen sist vi körde. Han kommer att vara het.. HAHA. Men ja i alla fall.. Till passet nu ikväll.. Han var först lite spänd och såg lite spöken på banan men gav sig fort och började att arbeta på bra. Vi arbetade på en volt i skritt och trav. Han var så grymt fin att jag bara ler då jag ser han. Han arbetade på grymt bra och hade jätte fina steg. Han var lite stel i höger varv så det blev att låta han mjuka upp sig lite i det och träna på att öka och minska volten. Han blev sen mjukare och jag valde att sen låta han skritta av. Tömkörde bara i 20 minuter men det får ändå räcka. Han har ju stått ett tag nu så jag vill inte ta allt för långa/hårda pass med han. I morgon ska min man rida han och jag hade då tänkt passa på att tömköra Ettan så hon får arbeta lite. Har ju bestämt att hålla igång dom så mycket som möjligt nu då jag ändå tycker dom stått mycket.


Pajsen såg så nöjd ut då han kom in i stallet igen. Men jag vet inte om han nar nöjd efter att få komma ut och motionera eller om han var nöjd för han viste att snart kommer hans kvällsmat. Ja det får jag aldrig veta. Men jag gissar att han var nöjd att få komma ut för han vart grymt taggad då jag började göra han klar att fara till banan.

Av Fru Lundgren - 13 maj 2013 22:22

Ja idag så tog jag en sovmorgon och det behövdes verkligen. Steg inte upp förrän vid 11 tiden och det var grymt skönt. Sen så åt jag lite och så bar det av till skogen med hundarna.. Tror ni inte då att lilla Smilla hade mer en otur idag.. Först trampade husse på hennes tass hon blir jätte halt och så sen ca 5 minuter efter det så trampar Ängla på samma tass så nu sen kl 13 har jag haft en liten Smilla som hoppar på tre ben och vägrar stå på sitt lilla bakben.. SUCK! Så det blir att åka och kolla upp detta i morgon och jag hoppas att det inte är något allvarligt med henne utan att hon bara överdriver lite.

Jag har så grymt ont i magmusklerna sen jag red igår så jag tror tyvärr inte att jag kommer att hoppa upp på hästarna något mer innan lilla bebisen kommer. Men vi får se.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards