Alla inlägg den 9 maj 2013

Av Fru Lundgren - 9 maj 2013 22:22

Ja nu efter att jag kom hem från jobbet så gick jag och min man ut till stallet för att ta in hästarna.. Pajsen HATAR ju regn och ville redan vid lunch komma in då han var blöt men då han redan var blöt så kan jag inte sätta ett täcke på han för då blir han kallare. Så dom fick vara ute tills nu och han var sur redan vid lunch så nu ikväll var han jätte sur och grinig. Han visade då att jag kom på några timmar för sent och han skulle raka vägen in i boxen.. Så nu står både han och Ettan inne med mat och var sitt täck epå sig som dom ska få ha under natten då dom båda frös lite.. Så nu är Pajsen nöjd och Ettan hon fattar inte riktigt varför dom kom in. HAHA..


Nu ska man äta lite och sen hitta något att se på tv.

Av Fru Lundgren - 9 maj 2013 14:24

Är det bara jag som ibland blir så less att lära i olka forum (är med på lika gravid sidor) där folk skriver hela tiden att dom är livrädda att dom ska få missfall och att dom inte vågar gör något för dom kan ju stöta bort fostret? Eller att dom får panik så fort fostret råkar ligga stilla några timmar..

Jag var förut aktiv medlem på dessa sidor men efter att ha läst allt hemskt folk skriver så fick jag panik, ångest och kunde inte sova en hel helg. Då besämde jag mig! Jag ska inte läsa allt detta som skrivs. Utan jag ska vara gla doch glädjas åt att jag ej har fått missfall eller något fel. Och det är så jag lever nu också.. Jag är glad varje dag för att jag är gravid. För att jag vaknar kl 4-5 på morgongen och känner hur min bebis smarkar i min mage. Jag är glad för att jag väntar barn och jag är glad för att jag blev gravid. Men för många är allt detta med att skaffa barn en stress har jag upptäck. Dom blir stressade då dom ej blir gravida och då kanske dom bara försökt i 2 månader. Jag tycker att man inte ska läsa så mycket om vad som skrivs via internet. Frö det står så hemska saker där ibland att man blir ju rent sjuk av att läsa. Så jag går inte längre in på dessa forum mer. Jag tycker det är jobbigt att läsa alla hemska saker och jag förstår att folk blir rädd att dom ska få missfall och allt man nu kan få. MEN samtidigt så måste man ju leva livet också. Ja alltså jag menar inte att supa 5 dagar i rad och röka allt man får tag i. Utan jag menar att man ska fortsätta med sina intressen och hålla igång kroppen på ett bra sätt fast man är gravid. Se på mig. Jag är i snart i veckan 28 och jag rider mina hästar, går med hundarna och jobbar för fullt. Men jag lyssnar på min kropp också. Känner jag att jag har en seg dag ja då tar jag det lugnare men jag kan ju ändå inte sluta med djuren bara för att jag blev gravid.. Jag vill inte att det ska gå ut över dom att jag valde att ha barn. Dom är ju mina djur och dom förtjänar att må bra fast jag är gravid och jag gör mitt bästa för att det ska bli så också. Hundarna får sina promenader och aktivering. Jag rider mina hästar då min kropp är pigg nog att göra det. Visst det kanske inte blir 6 dagar i veckan men dom får då i alla fall lämna hagen och inte stå i hagen hela dagarna.

Så om jag vore ni som sitter där på forumet och är rädd att ni ska få missfall och ni får hjärnspöken av att läsa det andra skrivit så måste jag bara få fråga er. Varför är ni då så dumma att nu läser det? Ni är ju bara dumma mot er själva. jag slutade läsa allt folk skrev och vet ni? Jag mår grymt bra och är inte alls så rädd att få missfall och olika saker. Jag tar dagarna som det kommer och jag är glad att jag valde att sluta läsa..


Så till er där ute som är rädd för det nu läser på forum!

SLUTA DÅ LÄSA DOM!!! Säg till er själva att allt kommer att bli bra och så läser ni ej längre vad andra skriver!!!!!!

Av Fru Lundgren - 9 maj 2013 12:51

Ja det är just så jag känner mig idag.. det känns attd et var fullt upp på jobbet igår för idag är jag helt död i kroppen och det känns som om min skalle inte är med idag.. Men blir ändå att ta sig till jobbet och försöka klara av hela kvällen. Om jag tar lite tabletter för skallen så borde jag klara av det.. Det spöregnar ute så jag hoppas på en lugn kväll.. Hoppas kan man ju alltid göra då man mår såhär.. HAHA.


Så det blir att ta det lugn hemma idag innan man ska till jobbet. Blir att tvätta dom sista maskinerna tvätt idag. Det syns att det var ett bra tag sen vi tvättade för vi har grymt mycket tvätt.. sen så kommer det jobbiga och det är att vika allt och lägga in allt på sin plats..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards