Alla inlägg den 8 maj 2013

Av Fru Lundgren - 8 maj 2013 21:38

Ja det var mer eller mindre KAOS på jobbet idag kan jag säga!!! Alla kunder kom in på en gång och så var Jonny där och skulle fixa diskmaskinen så det vart kaos i köket.. Jag hade full upp och så vard et saker iväg.. Men det gick ändå ganska bra.. Man råkade bara bränna sig i handen lite men det ska nog gå över snart hoppas jag.

Nu sitter man i soffan och ska snart leta fram något att se på tv och bara njuta av lugnet i soffan innan man sen går och lägger sig..

Jag hoppas ni andra där ute har haft en bra kväll.

Av Fru Lundgren - 8 maj 2013 14:30

Jag satte igång en tvätt med kläder igen och så sen bar det ut med hundarna.. Dom var lite vilda och busiga idag men det har dom ju rätt att vara i detta fina väder. Jag gick en härlig runda på 30 minuter med dom och sen då jag kom hem igen med dom så gick jag ut till stallet.. Var tänkt att jag  bara skulle longera Pajsen idag. Men jag orkade inte det så jag sadlade han och for ut på en runda i skogen på 20 minuter. Så han vart då jätte nöjd och var grymt pigg.. Så det blir att kanske dra ut i skogen till helgen också om det är fint väder. Kanske får man med sig sin man som kan ta en av hästarna så kan man rida en lite längre runda. I morgon hade jag tänkt att försöka motionera lite på Ettan fast det blir nog på banan då hon ej är van att ridas ut ensam och nu då hon stått ett tag är det ju onödigt att rida ut själv.. Så det blir nog ett litet pass på banan så hon också får röra på sig lite.


Sen på fredag ska jag försöka smörja upp sadlarna och tränsen. För jag såg idag att dom verkligen behövde det. De var ju ett tag sen sist och då jag ej ridit så mycket så har jag som glömt bort att smörja dom också. Fy på mig.. HAHA..


Nu hör jag att tvättmaskinen är klar så nu blir det att gå och hänga upp det och sen leta fram något att äta. Ska också kasta ut hundarna och sen blir det att jobba ikväll.   

Av Fru Lundgren - 8 maj 2013 12:10

Ja snart ska man ut i det fina vädret och gå en runda med hundarna. Jag tror verkligen att dom skulle tycka det är kul.. Eller nej jag vet att dom skulle tycka det var kul. Dom brukar alltid tycka det är kul att få vara ute i det fina vädret. Tur att man bara jobbar eftermiddag så har man tid att vara ute en dag som denna och bara njuta. Jag var nyss ut och gav hästarna mat så nu är dom nöjda i alla fall.


Hade ju tänkt motionera hästarna igår. Men jag var så trött i kroppen att jag somnade på soffan och gjorde som inget annat vettigt en att tvätta kläder. Men som sakt så behöver min kropp det ibland. Jag har ju trots allt bara 3 månader kvar innan förlossningen och man måste lyssna på sin kropp så det ej händer något. MIn man lovade att hjälpa till med hästarna i helgen så det låter ju bra.. Hinner kanske longera en av dom idag och då ta den andra hästen i morgon..

Men nu bär det av med hundarna på en runda så vi för höras sen =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards