Alla inlägg den 8 april 2013

Av Fru Lundgren - 8 april 2013 12:00

Jag måste ringa och boka tid för tanja om hon ej blir bättre. Jag och min man misstänker att hon har små fall av epilepsi. Jag har under en tid verkligen upptäckt att Tanja vissa dagar inte är som hon brukar. Gogglade på det och hittade en text som verkligen beskriver Tanja. Det känns som om någon skriver om just henne.


Petit mal, litet anfall

Det lindrigaste epileptiska anfallet kallas – med en term från franskan – för petit (liten) mal (”dålig-”) eller absence (frånvaro). Petit mal kan yttra sig som en kort stunds psykisk avtrubbning. Plötsligt stannar hunden upp i steget – blir som en stillbild. Under några sekunder tycks den göra en kort mental resa i yttre rymden, men återfår medvetandet och fortsätter rörelsen precis där den slutade. Den kan ha ett förvånat och bortkommet ansiktsuttryck, som om den just släppts ner från en rymdsond.


Så jag måste ringa vetten och be att dom kollar upp henne så man får fram vad det kan vara. För det är ju inge kul om hon ska gå runt och vara sjuk. Men som sakt så vet vi ju inte till 100% om hon har det eller inte. Så det är ju bara att vänta och se vad vetten säger.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards