Alla inlägg under februari 2013

Av Fru Lundgren - 26 februari 2013 11:38

Jag kommer nu snart att gå ut en runda med hundarna. Solen lyser ju och det är grymt fint väder ute. Synd att man ej är ledig en dag som denna.. Men jag hoppas på lika bra väder i morgon för då är jag ledig.

Jag och min man var nyss ute och skottade framför stalldörren då all snö på taket valt att komma ner.. Men det är grymt tung snö då det rinner vatten från taken nu då solen ligger på. Sen så kanske jag tar Ettan till banan och låter hon få springa av sig lite energi.

Av Fru Lundgren - 25 februari 2013 13:09

Ja idag är det verkligen en kanonfin dag. Jag hade gärna varit ute på en LÅNG runda med hundarna idag. Men jag jobbar idag så det blir att bara vara ute på en kort runda innan man åker till jobbet. Sen så hade jag ju gärna också varit ute med båda hästarna. Men ja som sagt så jobbar man. Man får hoppas att det är så här fint väder hela vecka och speciellt på onsdag för då är jag LEDIG! Så då får gärna solen lysa och det får också vara både vindstilla och varmt..


Vad kul att så många kollade in igår på bloggen. Jag måste verkligen ta tag i den och blogga mer.. Men man måste ju ha något att skriva om också. Hästarna är lediga så dom gör inte så mycket eller ja jag var ut en stund med Pajsen igår och det var hur mysigt som helst. Men jag ska snart ta tag i dom och börja motionera dom mer. Har bara varit lite utan ork nu då jag är gravid. Men jag hoppas att det vänder snart.

Av Fru Lundgren - 24 februari 2013 14:40

Jo det är en sak som jag stör mig på här på internet och det är att de är så grymt många som sitter där ute på andra sidan datorn och kan vara hur dumma och dryga som helst.. Dom klagar gärna på andra och anser att dom ALLTID är bäst på ALLT. Som på Dayviews.com är det hur många som helst som startat användare BARA för att Hissa och Dissa folk. MEN vem har rätt att göra det? jag menar.. Visst vissa ögonblickbilderr är otäcka.. MEN det är ju BARA ögonblicksbilder!!! Jag tror ju verkligen inte att ryttaren som rider just på den bilder ALLTID rider så.. Men enligt vissa så gör dom.. Samma sak med bett. Ja oj oj var det har varit MYCKET hårda diskutioner om just detta jävla betten vi har på våra hästar.. Varför?? Jo för att folk på andra sidan datorn anser att betten är så farliga.. MEN det finns INGEN som tänker på att bettet i sig är inte så farlig utan det är ryttaren som gör bettet farligt i hästen mun.. Sen att det finns hästar som rids med sadlar som är totalt skadliga på hästen det skiter man i.. Så varför ska vi lägga ner hela vårat liv på att sitta och märka på andra presoner.. Och samma sak varför ska ALLT man har till hästen kosta en förmögenhet?? Det är ju inte i utristningen och märskessakerna som får hästen att gå snyggt.. Det beror ju helt på ryttaren. Och jag blir bara ledsen då man ser hur folk på internet blir påhoppade och får skit över sig då folk inte ens tar reda på fakta utan att klaga.. OM nu ryttaren är dum med hästen så kommer det ju för eller senare bli så att h*n blir av med sitt djur och det kan vi inte sitta och bedömma på en ända jävla bild.. ELLER? Samma sak då folk länkar till en film på youtube och sen skriver 40 pers att det är plåger då dom rider in en unghäst som skuttar runt och ryttaren flyger av.. Men hallå! Var är plågeri?? Jo det är ju då ett djur lider fysiskt och pysiskt. Visst kan en inridning se hemsk ut MEN så länge varken ryttaren använder spö eller spårrar så anser jag att djuret ej lider av det.. Alla hästar kan någon gång bli vilda och bocka runt som galningar. Är vi alla då djurplågare för att vi tog i tyglarna och försökte få upp skallen på hästen?? Om nu sakerna vi använder plågar djuret så borde ju det blir förbjudet att använda det.. Och jag anser att vi på andra sidan datorn ej kan avgöra vad som är rätt eller fel på JUST det djuret vi ser på en bild!



Alla har vi våra egna metoder på våra hästar och jag anser att så länge inte hästen tar skada (alltså blir vanvårdad eller står med öppna sår) så tycker jag att man ska göra som man vill med sitt djur.. Jag har sett hästar på dressyrtävlingar som har haft märken efter spårrar och jag har sett hästar som har sår under skydden då man tagit av dom.. Vad tycker ni om det då?? NEJ då bara man inte råkar slita en häst i munnen som kastar jag 2 meter fram då den blev rädd så är allt lugnt eller??

Jag kör inte NH med mina hästar men ändå kan jag med hjälp av kropp och röst få dom att göra det jag vill utan att slå, spraka eller skrika på dom.. Det gäller ju att ha ett starkt band med djuret..


SÅ JAG BER ER EN GÅNG FÖR ALLA.. TÄNK FÖR FAN INNAN NI HOPPAR PÅ FOLK OM BILDER.. SKULLE NI VILJA ATT FOLK HOPPADE PÅ ER VAR EVIGA DAG?? OCH VAD FAN GÅR ALLA HISS OCH DISS UT PÅ? JO ATT TRYCKA NER FOLK SOM REDAN MÅR DÅLIGT ÖVER ATT ALLA KLAGAR PÅ DOM.. SÅ TÄNK EN GÅNG EXTRA INNAN DU KLAGAR PÅ EN SKETEN BILD.. OCH FÖR FAN SOPA ERAN EGNA BRO INNAN NI KLAGAR PÅ ANDRA.. OM DU SER NÅGON SOM RIDER DÅLIGT SÅ FRÅGA DIG SJÄLV OM DU NÅGON GÅNG VARIT NYBÖRJARE OCG RIDIT DÅLIGT? MAN FÖDS JU INTE SOM EXPERT!!!

Av Fru Lundgren - 1 februari 2013 11:29

skäms på mig att jag inte bloggat på hela veckan.. Men det har inte hänt så mycket här i veckan. Jag har haft grymt ont i skallen hela veckan så hästarna har fått ledigt.. Jag orkar inte ta hand om dom då min skalle är som den är.. Visst jag har ju varit ute till dom och gett dom vatten och sett till att dom har det bra.. Mer behöver man ju inte göra då dom går ute hela tiden =)

Jag har även försökt vara ute med hundarna och det har gått lite bättre. Sen igår så joggade min man med Ängla så hon blev jätte glad som alltid..

Idag blir det nog att ta min man och alla hundar och gå en långpromenad innan jag sen ikväll ska till jobbet. Jag tror hundarna skulle tycka det vore kul.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards